Ako si správne vybrať vianočný stromček a zároveň byť EKO?
Premýšľali ste nad tým aký stromček si zaobstaráte na tieto Vianoce? Stavíte na klasiku a vytiahnete minuloročný stromček z podkrovia, oslovíte kamaráta, či vám nevie zohnať peknú jedličku alebo vyskúšate niečo nové? Možno vám napadlo, že tento rok skúsite byť viac ekologicky a výber stromčeka starostlivo zvážite. Pripravili sme si preto pre vás článok, v ktorom sa pozrieme na rôzne typy vianočných stromčekov a ako ekologické sú.

UMELÉ STROMČEKY
Nepochybne výhodou umelých stromčekov je ich dostupnosť, väčšina z nás určite práve teraz ukrývame jeden z minulého roka. Kúpite ich takmer v každom meste alebo online, ešte pred sviatkami. Na trhu sú umelé stromčeky rôznych druhov, farieb, veľkostí, zákaznik má z čoho vyberať.
Bežné ceny týchto stromčekov sa pohybujú od 20 do 100 eur. Ďalšou výhodou umelého stromčeka je fakt, že si nevyžadujú takmer žiadnu extra starostlivosť. Pri správnon zaobchádzaní stromček vydrží aj niekoľko rokov.
Ako veľmi ekologické ale sú? Odborníci, medzi nimi aj nezisková organizácia One Tree Planted, sa zhodli, že živé stromčeky sú v skutočnosti lepšie a bezpečnejšie pre životné prostredie v porovnaní s umelými stromčekmi. Dôvodom je, že tieto stromčeky sú vyrábané z plastu a kovu, na ktorých výrobu je potrebné veľké množstvo surovín, a ich plastové časti záberu aj tisícky rokov na rozklad, čím znečisťujú pôdu, vodu a vzduch.
Odporúčané články

Do konania predčasných parlamentých volieb zostávajú necelé dva týždne. Jednotlivé strany finišujú s kampaňovaním, predstavujú posledé body svojich programov a snažia sa uchmatnúť priazeň prevažne ešte nerozhodnutých voličov. Výnimkou nie je ani strana Hlas-SD, ktorá svoju niekoľkomesačnú snahu zakončí skutočne pompézne.

Košický U. S. Steel plánuje ďalšiu modernizáciu svojej činnosti. Najnovšie sa chce pustiť do dekarbonizácie procesu prípravy fúkaného vetra pre prevádzku „Vysoké pece U. S. Steel Košice”. Projekt spočíva v náhrade časti výrobných zariadení progresívnejšími technológiami s výrazne menším negatívnym vplyvom na životné prostredie a nižšou energetickou náročnosťou. Konkrétne by chcela fabrika vymeniť existujúce technológie parných turbodúchadiel za moderné elektrické.

Ukončenie prác na prešovskom obchvate bolo naplánované na júl tohto roka, avšak Národná diaľničná spoločnosť (NDS) oznámila v piatok (30. 6.) nový termín.