Budú mať vlaky kratšie meškanie?
Ministerstvo dopravy SR ako objednávateľ osobnej železničnej dopravy vo verejnom záujme robí organizačné a technické zmeny na zlepšenie obehovania vlakov a zníženie ich meškania.
Nový „revolučný“ vlakový grafikon, teda cestovný poriadok, s platnosťou od polovice decembra minulého roka je časovo veľmi napnutý, čo je jeho hlavné riziko. Aj dočasne poverený rezortný šéf Andrej Doležal (nom. Sme rodina) potvrdil, že obehy vlakov sú nastavené doslova na minúty.
Potrebné sú zmeny
„Potrebujeme zlepšiť zobehovanie vlakov. V niektorých staniciach pridávame, alebo rekonštruujeme odstavné koľaje a výhybky, aby sme obehovosť a riziko potenciálneho meškania z dôvodu infraštruktúry znížili,“ informoval na sociálnej sieti Doležal.
V súvislosti so zmenami v grafikone podľa dosluhujúceho ministra bolo potrebné zmeniť aj zmýšľanie dispečerov, či vlakového personálu. „Grafikon je taktový. Niekoľkokrát sa stalo, že vlak mal aj z objektívnych príčin meškanie a výpravca ho pustil na trať s meškaním, ale tým, že je to taktový grafikon, tak meškanie zreťazil a potom mal celý deň meškanie,“ upozornil. Tvrdí, že lepšie by bolo vlak s meškaním na trať nepustiť a nevypraviť vôbec, aby v ďalšom hodinovom takte išiel načas. „V opačnom prípade budú meškať všetky takty v konkrétnom dni. Robíme organizačné zmeny v Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), robíme aj organizačno-technické zmeny v Železniciach Slovenskej republiky, aby sme zlepšili zobehovanie súprav,“ vysvetlil Doležal.
Mohlo by vás zaujímať: Slováci si za kúpu lístka na vlak priplatia. Na niektorých sa však vzťahuje výnimka
Pridávanie vlakov počas januára zdôvodnil tým, že to od začiatku avizovali, pričom už v prvom návrhu grafikonu boli aj vlaky, ktoré nemali kryté rozpočtom. Sú to vlaky jazdiace až od vyhlásenia. „V momente, ako bol schválený rozpočet, v najbližšej možnej chvíli sme spustili aj vlaky od vyhlásenia,“ podotkol minister. Osem takýchto vlakov začalo premávať od 9. januára a ďalších päť vlakov pridali od 16. januára tohto roka. Ministerstvo objednáva dopravné výkony u ZSSK v rozsahu, v akom má na na peniaze, preto niektoré vlaky boli v grafikone, ale ešte nejazdili.
Rezort reaguje na zmeny
„Reagujeme pružne na zmeny, komunikujeme so samosprávami a výsledkom je, že pridávame vlaky. Od začiatku sme hovorili, že hneď, ako to bude možné, ako to ukáže prax, tak vlaky pridáme, a to sa aj stalo,“ poznamenal Doležal. Podstatné podľa neho je, že vlaky jazdia a budú jazdiť, pričom budú reagovať na potreby občanov tam, kde to je možné.
Zdroj: SITA, be, su
Odporúčané články
Zaujíma vás, ako bude vyzerať nový týždeň? Prečítajte si horoskop pre všetky znamenia zverokruhu a pripravte sa na udalosti, ktoré vás čakajú počas najbližších dní.
Primátor mesta Košice, Jaro Polaček, podpísal memorandum o porozumení s Úradom vysokého komisára OSN pre utečencov (UNHCR Slovensko), čo je krok, ktorý by mal posilniť spoluprácu a podporu pre ľudí, ktorí hľadajú nový domov v Košiciach. Informuje o tom mesto Košice.
Hokejová Tipos extraliga spoznala svojho prvého finalistu, ktorým sa stali hokejisti Nitry. Príležitosť vytvoriť finálový pár s corgoňmi mala Spišská Nová Ves, ktorá v Steel Aréne nastúpila s mečbalom, ten ale oceliari odvrátili výhrou 4:1 a vynútili si rozhodujúci siedmy duel.