Košický obchvat dostal zelenú. Čaputová a Doležal slávnostne poklepali základný kameň (FOTO)
Pri príležitosti začatia výstavby vyše 14 kilometrovej dlhej rýchlostnej cesty R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, prezidentka Zuzana Čaputová spolu s ministrom dopravy Andrejom Doležalom dnes (25. apríla) v Košiciach v Kulturparku slávnostne poklepala základný kameň stavby.
„Za dva roky sa nepostavil ani kilometer rýchlostnej cesty, alebo diaľnic. O to radšej som, že dnes môžem byť symbolicky pri poklepaní základného kameňa a spustení výstavby tejto cesty. Samozrejme tou najdôležitejšou udalosťou bude prestrihnutie pásky a teda realizácia samotnej stavby, aby čo najskôr mohla slúžiť obyvateľom regiónu,“ uviedla prezidentka SR Zuzana Čaputová.
Úsek rýchlostnej cesty prepojí diaľnicu D1 s rýchlostnou cestou R4 a zároveň bude aj súčasťou medzinárodného koridoru Via Carpatia. Výstavba košickej rýchlostnej cesty R2 bude stáť približne 132 miliónov eur a jej financovanie je zabezpečené z prostriedkov eurofondov.
>>> Fotky nájdete v GALÉRII <<<
Druhý úsek budovanej rýchlostnej cesty R2 sa začína v križovatke Košice – Juh, kde sa napája na už spomínanú rýchlostnú cestu R4. Koniec tohto úseku je v mimoúrovňovej križovatke Hrašovík, ktorá sa pripája na diaľnicu D1 Budimír – Bidovce. Proces výstavby sa už začal, a to vytýčením staveniska, výrubom stromov, odlesnením, odstránením ornice a mačiny. Na rad príde prekladanie inžinierskych sietí a rozvinutie zemných prác.





















Prioritou je ochrana životného prostredia. Navrhnutá je preto aj revitalizácia časti mokrade, upravia sa aj vodné plochy, jazierka a tône. Súčasťou výstavby rýchlocesty je aj most, ktorý je určený pre prevedenie vody zo severnej na južnú časť mokrade a prepojenie populácie drobných stavovcov. V rámci stavby budú zriadené aj navádzacie bariéry pre žaby, čím dôjde k zamedzeniu ich vstupu na vozovku. Proti kolíziám vtákov a netopierov budú v úseku mokrade a úseku mostu ponad Hornád vybudované zábrany.
R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany v číslach
Celková dĺžka úseku je 14, 2 kilometrov a na úseku by sa malo nachádzať 13 mostov. Skladať sa bude z troch križovatiek. Na úseku rýchlostnej cesty sa budú nachádzať protihlukové steny v dĺžke 7,2 kilometra a 52 preložiek inžinierskych sietí.
Zdroj: (NDS, ZL)
Galéria
Odporúčané články
Košické Krematórium prešlo ďalšou výraznou obnovou. Správa mestskej zelene v Košiciach (SMsZ), ktorá je od roku 2019 správcom Krematória a Verejného cintorína, ukončila sanáciu exteriérových stien v dvoch častiach budovy – pri hlavnom vstupe a v zadnej časti budovy s terasou, ktorá je sklenenou stenou spojená s hlavnou rozlúčkovou sálou.
Spustenie linky dnes oficiálne zmluvne spečatili minister dopravy SR vlády Jozef Ráž a József Váradi, výkonný riaditeľ spoločnosti Wizz Air, ktorá sa stala víťazom tendra na prevádzkovateľa linky. Nízkonákladový dopravca zároveň v Bratislave otvára svoju základňu a rozlieta 12 nových destinácií.
Progresívci aj liberáli opakovane odmietli novelu zákona o meste Košice. Ako informovalo opozičné hnutie Progresívne Slovensko (PS), odmieta zámer koaličných poslancov Igora Šimka (Hlas-SD) a Andreja Sitkára (Smer-SD) narýchlo a bez diskusie meniť počet mestských častí v Košiciach. Podľa predsedníčky poslaneckého klubu PS Zuzany Mesterovej nie sú proti racionalizácii počtu mestských častí ako takej.


