PR 21.05.20

Edukatívne hračky, ktoré deti zabavia aj na niekoľko mesiacov

Foto: TAKTIK

Košické vydavateľstvo Taktik úspešne pôsobí v oblasti školstva a vzdelávania už jedenásť rokov. Ich projekt Hravá škôlka prináša edukatívne hračky, ktoré deti nielen zabavia, ale ich aj rozvíjajú. Magnetické podložky, kreatívne kartičky, tkacie krosná, či dokonca stavebnice z kukuričného škrobu si vedia vaše ratolesti vyskúšať priamo v kamennej predajni, ktorá sídli na Alžbetinej ulici 49.

Vydavateľstvo TAKTIK vzniklo po niekoľkých rokoch skúšania menších projektov, keď sa rozhodli vydať ich prvú publikáciu, konkrétne Hravú matematiku 5.

Začiatky však samozrejme neboli jednoduché a vydavateľstvo začínalo v skromných podmienkach. 

„Všetko sme robili takpovediac ,na koleneʻ, dokonca aj škatule na zásielky sme si chodili zháňať po obchodoch, ktoré ich vyhadzovali. Pracovali sme 14 – 16 hodín denne. Ráno sme si zháňali škatule, nosili zásielky osobne po košických školách, poobede balili objednávky pre zvyšok Slovenska a nakoniec večer písali ďakovné listy menovite každej učiteľke, ktorá si zošity objednala,“ hovorí konateľ vydavateľstva Tomáš Divinec o svojich začiatkoch.

Marketing na rodičov

Odvtedy ubehlo už jedenásť rokov. Za svoje dlhoročné pôsobenie sa vypracovali na jedno z najúspešnejších slovenských vydavateľstiev v oblasti tvorby školských a vzdelávacích pomôcok. V rámci organického rastu firmy v roku 2016 prišli s novým projektom Hravá škôlka.

„Sme slovenská firma z Košíc a dlhodobo sme v našej krajine jedno z najväčších vydavateľstiev edukačných publikácií. Už niekoľko rokov sa nám v tomto segmente darí aj v Česku. S naším projektom edukačných hračiek Hravá škôlka však plánujeme expanziu aj na iné zahraničné trhy,“ dodáva T. Divinec.

Pôvodne sa so  svojou ponukou zameriavali len na materské školy. Postupom času však zistili, že aj medzi rodičmi je mnoho takých, ktorí hľadajú niečo iné, lepšie, edukatívne. „S týmto sa začali na nás obracať aj naši známi s deťmi. Keď videli našu ponuku edukačných hračiek, tak boli nadšení. Rozhodli sme sa preto zamerať marketing aj na rodičov.“


Foto: TAKTIK

Edukatívne hračky aj pracovné zošity

Ukázalo sa, že rodičov, ktorí sa aktívne zaujímajú o rozvoj svojich detí, je na Slovensku veľa. A to je teda cieľom Hravej škôlky, byť miestom, kde rodič môže hľadať inovatívnu a edukačnú hračku, a to najmä vtedy, keď chce svoje dieťa nielen zabaviť, ale aj rozvíjať. „K tomu navyše je našou prioritou zákaznícka spokojnosť. Tento pojem je dnes už síce klišé, no môžete sa ísť o tom skutočne presvedčiť, napríklad do našej predajne, kde vám personál vždy ochotne a trpezlivo poradí a všetky hračky si môžete aj vyskúšať, samozrejme aj s vašimi ratolesťami.“

Hravá škôlka je dnes už aj obchodne samostatne oddelená spoločnosť, ale stále je súčasťou skupiny TAKTIK, preto u nich v predajni nájdete nielen hračky, ale aj pracovné zošity, alebo detské knihy ako napríklad bestseller Škriatok v pyžamku.

Bavia ich dlhé mesiace

V dnešnej uponáhľanej dobe je bežné, že rodičia chcú niečím svoje deti zabaviť. Často siahajú po mobiloch alebo tabletoch. Samozrejme, moderný pokrok sa nedá zastaviť a technológie môžu byť skvelým pomocníkom. Edukačné hračky však okrem vyplnenia voľného času aj rozvíjajú rôzne kompetencie dieťaťa, či už ide o spoznávanie farieb, tvarov, jemnú alebo hrubú motoriku, logické myslenie a podobne. Pre malé dieťa a mladý mozog je veľmi dôležité si tieto zručnosti rozvíjať už odmalička.

T. Divinec vraví, že paradoxne práve tieto  edukatívne hračky vedia zaujať deti viac, než tablety alebo mobily. Často na dlhé hodiny a bavia ich aj niekoľko mesiacov, o čom svedčia mnohé odporúčania mamičiek aj blogeriek na internete, ktoré ich produkty aktívne s deťmi využívajú aj po mnohých mesiacoch od zakúpenia. 

Účelom otvorenia kamennej predajne je aj to, aby rodičom poradili, keďže ide o produkty ktoré nenájdete bežne niekde inde. „Je lepšie, keď si ich môžu zákazníci teda aj detičky naživo vyskúšať. U nás preto nikdy nekúpite ,mačku vo vreciʻ.“

Produkty pre všetky detičky

Momentálne sú najobľúbenejšie napríklad magnetické podložky, s ktorými si deti kreslia pomocou magnetizmu, špeciálne maľovanky, kde stačí na vymaľovanie čistá voda. Najpredávanejším produktom ich predajne sú kreatívne kartičky, kde si deti môžu skladať obrázky pomocou prilepovania farebných šnúrok na suchý zips. Väčšina produktov je pre deti predprimárneho vzdelávania, ako už napovedá aj názov Hravá škôlka.

„Avšak keďže tieto deti majú často mladšieho či staršieho súrodenca, rozšírili sme našu ponuku a nájdete u nás produkty od jedného roka, aj tituly z nášho vydavateľstva pre základnú či strednú školu.“

 

Dnes by boli startupisti

V čase vzniku vydavateľstva TAKTIK (2009) sa mladí podnikatelia nevolali startupisti, ako sa dnes nazývajú. Podľa slov Tomáša Divinca o investoroch väčšina ani nepočula. „Všetko sme si teda odmakali sami a investovali do toho všetky vlastné zarobené peniaze. Povedal by som, že to však vo veľkej miere prispelo k tomu, že doteraz pristupujeme k financiám veľmi zodpovedne a väčšinu stále investujeme do rozvoja firmy.“

Táto snaha priniesla nakoniec aj svoje ovocie, z Hravej matematiky sa stal bestseller. „My sme sa rozhodli naplno venovať tomuto projektu vydavateľstva edukačných pomôcok. V súčasnosti sme jedno z najväčších vydavateľstiev v rámci Česka a Slovenska.“
 

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettra a odoberajte novinky z KOŠICE:DNES

Váš osobný údaj (e-mail) bude spracovaný podľa zásad ochrany osobných údajov, ktoré vychádzajú zo slovenskej a európskej legislativy. Stlačením tlačidla dávate súhlas so spracovaním pre zasielanie našich e-mailových noviniek (nové články, reklamné správy) po dobu max. 5 rokov. Svoj súhlas môžete kedykoľvek zrušiť cez tlačítko "odhlásiť sa z newslettra" v každom e-maile.

Diskusia

Používaním stránok KOŠICE:DNES.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.Viac info

súhlasím