08.04.16

Košická žuvačka na chudnutie vyhrala na súťaži v Rige

Na medzinárodnom festivale študentských firiem v Rige vyhrali študenti z Gymnázia Trebišovská v Košiciach so svojou žuvačkou na chudnutie. Na podujatí v stredu (6.4.) tím mladých podnikateľov JA Firma GLORY predstavil a úspešne obhájil svoj podnikateľský nápad. Ich produkt obstál v hodnotení odbornou porotou v konkurencii 100 tímov z celej Európy. Skupina študentov tak získala titul Najlepšia študentská firma. TASR o tom informovala nezisková vzdelávacia organizácia JA Slovensko. Firma GLORY pri Gymnáziu Trebišovská vznikla v rámci stredoškolského programu JA Aplikovaná ekonómia. Tvoria ju mladí, ambiciózni a kreatívni študenti pod vedením učiteľky Márie Kovaříkovej. "Mojím cieľom v predmete aplikovaná ekonómia bolo naučiť mojich žiakov, dnes úspešných mladých ľudí, ako funguje skutočný trh. Dať im reálnu skúsenosť a ponúknuť im praktické zručnosti, ktoré sa im zídu pri prechode zo školských lavíc na trh práce. Naučiť ich premieňať svoje sny na skutočnosť," uviedla Kovaříková, motivátor a učiteľ v jednej osobe.
GLORY tím po
Košičania úspešne prezentovali svoj produkt aj na národnej súťaži JA Veľtrh podnikateľských talentov 22. marca v Bratislave. Žuvačka na chudnutie HerbaFit obsahuje látky, ktoré potlačujú chuť do jedla. Pomáha proti nadváhe, zároveň má uzdravovať, stabilizovať obranyschopnosť organizmu a pomáhať proti stresu. "Keď sme vstupovali do aplikovanej ekonómie, nemysleli sme si, že nám to dá tak veľa. Skúsenosti z veľtrhu v Bratislave a Rige nám dali iný pohľad na svet. Zistili sme, že tímovou prácou a tvrdou drinou sa dajú dosiahnuť vyššie ciele. Výhra na medzinárodnom veľtrhu v Rige, kde sme sa umiestnili na prvom mieste spomedzi 100 tímov, bola už len čerešničkou na torte," skonštatovala Petra Pangrácová, viceprezidentka pre financie v študentskej firme GLORY. Vzdelávacie programy JA Slovensko majú pomôcť mladým ľuďom rozvíjať ich schopnosť tvorivo myslieť a inovovať, posilňovať ich aktívnosť, pružnosť, samostatnosť či schopnosť riadiť projekty a dosahovať výsledky. "Po viac ako 20 rokoch pôsobenia na Slovensku môžeme poukázať na pozitívny vplyv podnikateľského vzdelávania, ktorý potvrdzuje stále viac dôkazov, že mladí ľudia, ktorí absolvujú tieto programy, si vo väčšej miere osvoja podnikateľské postoje, získajú zamestnanie skôr po ukončení štúdia alebo si založia firmu a časom vytvárajú nové pracovné miesta," uviedol generálny riaditeľ JA Slovensko Adam Šepetka.
GLORY tím
  (TASR) Foto: JA Glory

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettra a odoberajte novinky z KOŠICE:DNES

Váš osobný údaj (e-mail) bude spracovaný podľa zásad ochrany osobných údajov, ktoré vychádzajú zo slovenskej a európskej legislativy. Stlačením tlačidla dávate súhlas so spracovaním pre zasielanie našich e-mailových noviniek (nové články, reklamné správy) po dobu max. 5 rokov. Svoj súhlas môžete kedykoľvek zrušiť cez tlačítko "odhlásiť sa z newslettra" v každom e-maile.

Diskusia

Používaním stránok KOŠICE:DNES.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.Viac info

súhlasím