27.04.16

Mladí Košičania uspeli na súťaži v programovaní hier

Súťaž v programovaní počítačových hier Ihra na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach pritiahla tento rok najväčší počet účastníkov v jej päťročnej histórii. Úspechy dosiahli aj domáce tímy. "V rámci takmer päťhodinovej záverečnej prehliadky na ústave informatiky počas Študentskej vedeckej konferencie svoje súťažné projekty predstavilo takmer 50 súťažiacich v 27 tímoch nielen z Košíc, ale aj z Trenčína, Spišskej Starej Vsi, Nových Zámkov, Prešova, Moldavy nad Bodvou, či z okresu Michalovce. Každý tím v krátkej prezentácii zhrnul hlavnú myšlienku svojej hry, jej hrateľnosť a najväčšie ťažkosti pri jej tvorbe," priblížila Hrehová. Denis Pikla zo Strednej odbornej školy Ostrovského v Košiciach, ktorý sa stal víťazom kategórie stredné školy, je rád, že získal kontakty na herných vývojárov z praxe. "Keďže tvorbe hier by som sa chcel venovať aj naďalej, moju hru Remember som naprogramoval sám v programovacom jazyku C++. Obsahuje 20 klasických a jeden extrémny level," povedal.  
obr01
  Hry hodnotili zástupcovia ústavu informatiky, ako aj lídri významných IT spoločností zameraných na vývoj hier, ktorí venovali aj ceny do súťaže. "Z hľadiska prezentačných zručností nás najviac zaujali najmladší súťažiaci v tomto ročníku, tím troch žiakov štvrtého ročníka Základnej školy na Kubranského ulici v Trenčíne, za čo od nás získali špeciálnu cenu," dodal iniciátor a zakladateľ tejto súťaže Stanislav Krajči z Ústavu informatiky PF UPJŠ v Košiciach. "Viacero hier poskytovalo možnosť výberu z anglického a slovenského jazyka. Už aj žiaci základných škôl však používajú vyššie programovacie jazyky, aj keď zatiaľ možno len na úrovni konzolových hier, čo je veľmi potešujúce," doplnil jeho kolega Ľubomír Šnajder.  
obr03
  Peter Nagy, spoluzakladateľ a vývojový líder košickej spoločnosti GamesFarm, bol úrovňou hier prekvapený. Niektoré hry by kľudne zaradil aj do komerčného predaja. "Jeden súťažiaci dokonca priznal už zárobok, ktorý je zatiaľ symbolický, ale môže naznačovať sľubne rozvíjajúcu sa kariéru,“ povedal. Matúš Kirchmayer, ktorý je vývojovým lídrom medzinárodnej spoločnosti Perihelion Interactive a zakladateľom košickej IT spoločnosti Matsuko ocenil prepojenie na najmodernejšie trendy: „Prepojenie jednej prezentovanej hry s virtuálnou realitou prostredníctvom Kinectu poukazuje na trendy, ktoré v súčasnosti vystupujú do popredia nielen v hernom priemysle,“ zhodnotil.   (SUL, TASR) Foto: upjš

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettra a odoberajte novinky z KOŠICE:DNES

Váš osobný údaj (e-mail) bude spracovaný podľa zásad ochrany osobných údajov, ktoré vychádzajú zo slovenskej a európskej legislativy. Stlačením tlačidla dávate súhlas so spracovaním pre zasielanie našich e-mailových noviniek (nové články, reklamné správy) po dobu max. 5 rokov. Svoj súhlas môžete kedykoľvek zrušiť cez tlačítko "odhlásiť sa z newslettra" v každom e-maile.

Diskusia

Používaním stránok KOŠICE:DNES.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.Viac info

súhlasím