19.01.19

Počet volaní na linku 112 klesol, ohlasovatelia využívajú aj núdzovú sms

ilustračná foto: TASR

Počet volaní na linku tiesňového volania 112 dosiahol v minulom roku na Slovensku číslo 1 143 719 a v porovnaní s rokom 2017 sa mierne znížil. Najviac volaní prichádza počas sobôt, v rámci dňa je linka najviac vyťažená medzi 15. a 18. hodinou.

Občania môžu od 1. januára 2018 požiadať o pomoc aj formou núdzovej sms správy, ktorú využili v 30-tisíc prípadoch. Vyplýva to zo štatistík Ministerstva vnútra SR.

Neoprávnené hovory 

Podľa riaditeľa sekcie krízového riadenia Ministerstva vnútra SR Mariána Dritomského uvedený počet volaní na tiesňovú linku nepredstavuje skutočný počet udalostí vyžadujúcich si zásah. „Nie každý hovor na tiesňovú linku predstavuje automaticky ohlásenie udalosti,“ poznamenal s tým, že veľká časť tvorili neoprávnené hovory.

Podľa neho rôzne banálne udalosti, ako napríklad požiar kontajnera v noci na sídlisku, si všimne veľký počet ľudí, ktorí ho nahlasujú, čo počet hovorov na linke zvyšuje.

reklamná správa

V centre mesta rastie nové business centrum

Výhodou je zdravé pracovné prostredie a najmodernejšie technológie.

Zistite viac
 

Núdzovú sms pre obete domáceho násilia 

Pokiaľ ide o štatistiky volaní počas dňa, odrážajú bežný chod spoločnosti, tvrdí Dritomský. „V noci je útlm, cez deň a po pracovných hodinách je najviac volaní,“ skonštatoval. Na základe štatistík sa dá tiež povedať, že piatok trinásteho nepatrí medzi najnebezpečnejšie dni z pohľadu hlásení na linku 112. „Sú to soboty a hodiny po 19. hodine. Piatky trinásteho vôbec nie sú špeciálne,“ dodal.

Dritomský priblížil aj nový spôsob hlásení, jedným z nich je tzv. núdzová sms. „Táto možnosť je najmä pre osoby, ktoré sú hendikepované a nedokážu ohlásiť udalosť hlasom, ale je takisto pre všetkých, ktorí nemôžu v danej chvíli komunikovať hlasovo,“ priblížil s tým, že núdzovú sms využívajú aj obete domáceho násilia a svedkovia trestného činu, aby zamlčali svoju prítomnosť v nevhodnej chvíli a na nevhodnom mieste.

V každom kraji je koordinačné stredisko 

Núdzová sms funguje ako živý čet medzi ohlasovateľom a operátorom, ktorý dokáže vďaka komunikácii prostredníctvom klávesnice počítača rýchlo reagovať. „Minulý rok sme mali takýchto komunikácií 30-tisíc,“ vyčíslil Dritomský.

Ako ďalej uviedol, tiesňová linka je preberaná na úrovni krajov. V každom kraji je zriadené koordinačné stredisko obsadené štyrmi operátormi. Dvaja sú z odboru krízového riadenia z okresného útvaru, jeden z Hasičského a záchranného zboru a jeden zo záchrannej zdravotnej služby.

reklamná správa

Zmeň kariéru a zaži luxusnú jazdu s FPT Slovakia

Svetové projekty s využitím najmodernejších technológií čakajú len na teba!

Zistite viac
 

(TASR, ROČ)

Čítajte viac: slovensko pomoc

DNES
Zdieľať článok:

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettra a odoberajte novinky z KOŠICE:DNES

Váš osobný údaj (e-mail) bude spracovaný podľa zásad ochrany osobných údajov, ktoré vychádzajú zo slovenskej a európskej legislativy. Stlačením tlačidla dávate súhlas so spracovaním pre zasielanie našich e-mailových noviniek (nové články, reklamné správy) po dobu max. 5 rokov. Svoj súhlas môžete kedykoľvek zrušiť cez tlačítko "odhlásiť sa z newslettra" v každom e-maile.

Diskusia

Používaním stránok KOŠICE:DNES.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.Viac info

súhlasím