IC vlaky sa vracajú
Štátne InterCity (IC) vlaky by mali na trati medzi Košicami a Bratislavou opäť premávať od decembra. Včera o tom inormoval minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Arpád Ersek (Most-Híd).
Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK obnoví prevádzku komerčných IC vlakov tak, že denne budú premávať štyri súpravy, dva vlaky z Bratislavy do Košíc a dva v opačnom smere.
Najrýchlejšie vlakové spojenie
Opäť by mali byť najrýchlejším vlakovým spojením z východu na západ Slovenska, cestu by mali zvládnuť za 4 hodiny a 45 minút. Súpravu bude tvoriť 5 vozov s 247 miestami pre cestujúcich. Vlaky budú tak ako v minulosti povinne miestenkové. „Pokúsime sa dostať ich naspäť do prevádzky a do obľuby občanov. Predpokladáme, že verejnosť túto našu iniciatívu prijme, povedal minister Érsek. IC vlaky budú mať zastávky okrem Košíc a Bratislavy aj v Kysaku, Poprade, Žiline a Trnave. Lístok by mal stáť približne 20 eur. Lístky zadarmo v IC vlakoch neplatia.
Rátajú so ziskom
IC vlaky medzi Košicami a Bratislavou jazdili severnou trasou 22 rokov. Od 18. januára tohto roka ich rezort dopravy zrušil. Dôvodom bola vysoká stratovosť, vlaky nedokázali železnice naplniť tak, ako ministerstvo očakávalo. Ministerstvo však verí, že vlaky teraz stratové nebudú. Bude to jeden z najrýchlejších vlakov z Bratislavy do Košíc. Myslíme si, že to bude mať opodstatnenie a po nástupných mesiacoch si ho občania obľúbia, dodal minister.
RegioJet hrozí zrušením spojov
Tlačový hovorca spoločnosti RegioJet Aleš Ondrůj informoval, že český prepravca bude zvažovať, či spoj medzi Bratislavou a Košicami nezruší. Budeme situáciu vyhodnocovať zvlášť z hľadiska vývoja ekonomiky a obsadenosti a následne sa rozhodne o ďalšom postupe, dodal Ondrůj.
Obmedzenie dopravy na úseku Košice – Kysak
Na železničnom úseku Košice – Kysak je obmedzená osobná železničná doprava. Dôvodom sú rekonštrukčné a stavebné práce a oprava trolejového vedenia. Obmedzenia sa týkajú len vybraných osobných vlakov v smere z Košíc do Prešova a Lipian a späť. Dotknuté spoje budú do štvrtka 6. októbra v časti trasy Košice – Kysak zrušené alebo zmeškané. Rýchliky a medzinárodná doprava, ako aj ostatné regionálne linky, môžu na tomto úseku získať meškanie do 10 minút. Počas výluky budú prípojné vlaky v prestupných staniciach Košice, Kysak, Margecany a Poprad-Tatry čakať na zmeškané vlaky len v prípade priaznivej prevádzkovej situácie.
Na Železničnej zastávke Ťahanovce sa vystupuje a nastupuje do vlakov v smere Kysak – Košice na opačnej strane ako obvykle.
Práce na trati trvajú do konca októbra, preto treba na staniciach venovať informáciám zvýšenú pozornosť.
(ĽB)
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Valné zhromaždenie dnes odsúhlasilo viacero zmien vo vedení Klubu akcionárov Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s., o.z. Novým predsedom správnej rady sa stal Stanislav Hreha. Novými členmi správnej rady sa stávajú Ľubomír Čigáš a Matej Smorada.
V sobotu 13. decembra v čase od 8.00 do 14.30 hod. bude úplne uzavretá Dopravná ulica pod mostom na Hlinkovej. Dôvodom je dokončovanie prác na stabilizačných opatreniach na spomínanom moste. Ide o prechodné riešenie s cieľom zabrániť zhoršovaniu technického stavu mostnej konštrukcie, kým sa na budúci rok začne s plánovanou rekonštrukciou mosta.
Prenájom priestorov wellness v košickom Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE), ktorý už nejaký čas vzbudzuje otázky o férovosti a transparentnosti v Košiciach, si všimla aj bratislavská redakcia jedného z popredných slovenských denníkov. Nielenže išlo o investíciu vo výške 20 miliónov eur, ale pozoruhodné je aj to, že prevádzku rozsiahleho wellness centra, ktoré súťažila mestská firma, vyhral mestský poslanec Miroslav Špak. Hoci mesto a jeho správcovská firma Tepelné hospodárstvo (TEHO) tvrdia, že súťaž bola transparentná, Transparency international upozornila na možné etické výhrady spojené s podnikaním voleného zástupcu mesta v mestskom projekte.