Aké zvieratá sa používajú pri výučbe zverolekárstva v Košiciach?
Zvažujete štúdium veterinárskeho lekárstva? Zaujíma vás, s akými zvieratami sa počas štúdia môžete stretnúť? Cesta k titulu zverolekár však nie je vôbec ľahká. Predtým, ako získajú toto šľachetné povolanie, musia zvládnuť šesťročné štúdium na vysokej škole. Porozprávali sme sa s hovorkyňou Univerzity veterinárskeho lekárstva, Mgr. Zuzanou Bobrikovou, o tom, aké zvieratá sa používajú na výučbu, kde sú zvieratá umiestnené, o canisterapii a hippoterapii a o štúdiu kynológie.
Všeobecné veterinárske lekárstvo
S akými zvieratami sa môžu študenti všeobecného veterinárskeho lekárstva stretnúť?
“V študijnom programe všeobecné veterinárske lekárstvo sa študenti zoznamujú so všetkými druhmi zvierat. Nedá sa to rozdeliť takým spôsobom, že v prvom ročníku niektoré zvieratá, v druhom ďalšie, v treťom ďalšie. V rámci teoretickej výučby zoológie, anatómie, fyziológie, patológie, parazitológie, epizootológie, sa zoznamujú so všetkým, čo súvisí so zdravím zvierat, vrátane chirurgie, chorôb zvierat, či zoonóz (choroby prenosné zo zvierat na človeka). Štúdium veterinárnej medicíny je náročné práve preto, že kým pri humánnej medicíne získava adept informácie o jednom druhu – človeku, v prípade veterinárnej medicíny musí poznať všetky druhy a triedy, vrátane rozdielnej anatómie, fyziológie, trávenia, či chorôb. Medzi prvými zvieratami, s ktorými prichádzajú študenti do kontaktu pri štúdiu anatómie, sú zvyčajne veľké zvieratá – kone a prežúvavce (kravy).”

Odporúčané články
V sobotu 29. novembra sa pri Dolnej bráne v Košiciach konal protest proti progresivizmu. Zvolávateľmi boli Alexander Riabov a Andrej Palko, na pódiu vystúpil spevák Marián Greksa či košický komunálny poslanec Michal Djordjevič. Cez telemost sa spojili aj s biskupom Schneiderom z Kazachstanu. Podľa organizátorov prišlo 3000 až 3500 ľudí. Cieľom občianskeho protestu bolo poukázať na škodlivosť ideológie progresivizmu v spoločnosti, rodine a poukázať na jeho dopad na ľudské práva.
V Košiciach začalo fungovať jedinečné Centrum integrovaných zdravotno-sociálnych služieb, ktoré ponúka koordinovanú podporu na jednom mieste.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.

