Autorom cykloretardéra pokuta neprekáža
Michal Špak, ktorý spolu s Františkom Hrabovským namontoval retardér na cyklochodník vedúci po Čermeľskej ceste, tvrdí, že dosiahli svoje. Podľa neho zlepší situáciu iba zrkadlo, ktoré by tam mal správca komunikácie namontovať.
„Problém spôsobil projektant, ktorý to takto naprojektoval, a nie my alebo cyklisti. Už od začiatku tam malo byť dopravné značenie upozorňujúce na výjazd vozidiel alebo zrkadlo,“ myslí si Špak.
Podľa neho sa spolu so susedmi snažia riešiť situáciu od roku 2011. „Obrátili sme sa na miestny úrad Sever. Sľúbili, že oslovia správcu komunikácie, no nič sa nedialo,“ dodal. Fakt, že za svojvoľné osadenie retardéra hrozí jemu aj susedovi mastná pokuta, ho zaskočil. „Sme na Slovensku, takže ma to neprekvapuje. Mesto sa rozhodlo tak, ako sa rozhodlo. Veríme, že sa veci pohnú dopredu. Keď dostaneme pokutu, stálo to za to. My sme na situáciu upozornili, ale asi sa čaká na to, kým sa stane niečo vážnejšie,“ reagoval Špak. Dúfa, že mesto aj polícia zareagujú a problém čo najskôr vyriešia.
(BM)
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Počet pacientov vyžadujúcich dialýzu na Slovensku opäť stúpol. Najnovšie údaje Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI) ukazujú, že v roku 2024 bolo na pravidelnej dialyzačnej liečbe 4 445 ľudí, čo predstavuje nárast o 2,7 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom.
V nadchádzajúcom týždni budú v Košickom kraji prebiehať plánované odstávky elektriny v zmenšenom rozsahu. Upozorňujeme obyvateľov dotknutých lokalít, aby svoje aktivity prispôsobili dočasnému prerušeniu dodávky.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.