Cestári v Košickom kraji sú na zimu pripravení
Cestári už prešli do režimu zimnej údržby, čo znamená nepretržitú 24-hodinovú prevádzku až do konca zimných mesiacov.
Správa ciest Košického samosprávneho kraja (KSK) zabezpečuje zimnú údržbu na 1 921 kilometroch ciest II. a III. triedy. Ďalších 264 kilometrov tvoria ciesty I. triedy v okresoch Michalovce, Rožňava a Trebišov na základe zmluvy so Slovenskou správou ciest a Národnou diaľničnou spoločnosťou. Na zimu je v kraji pripravených 64 sypačov.
[ad][/ad]Pohotovosť počas sviatkov
V Košickom samosprávnom kraji je zimná údržba zabezpečovaná zo štrnástich pracovísk Správy ciest KSK riadených z piatich oblastných dispečingov. Na zimnú údržbu má pripravených 64 sypačov, 23 traktorov, 7 snehových fréz aj 3 nákladné autá s pluhom.
„Zimný režim údržby ciest sme oficiálne začali 1. novembra. Vzhľadom na aktuálne počasie, všetky strediská prešli na nepretržitú 24-hodinovú prevádzku, ktorá je v pohotovosti aj počas sviatkov a dní pracovného pokoja,“ informoval riaditeľ Správy ciest KSK Jozef Rauch.

Správa ciest spotrebuje počas zimnej údržby priemerne sedem až štrnásť tisíc ton posypovej soli, v závislosti od počasia. „Na tohtoročnú zimu sme nakúpili takmer 5-tisíc ton posypovej soli. Ročne stojí KSK nákup posypovej soli v priemere 745-tisíc eur. Okrem toho sme opravili dva sypače, tri posýpacie nadstavby, jednu nadstavbu sme zakúpili novú a ďalšie štyri plánujeme kúpiť počas zimy,“ uviedol predseda KSK Rastislav Trnka.
Ohľaduplnosť a opatrnosť
Prevádzkovateľov nákladnej dopravy a ostatnú cestujúcu verejnosť upozorňuje Správa ciest KSK na zákaz chemického posypu horských priechodov Soroška a Dobšinský kopec. V prípade zhoršeného počasia môžu byť tieto úseky pre nákladnú dopravu na nevyhnutný čas uzatvorené.
„Vodičov tiež upozorňujeme na opatrnosť a ohľaduplnosť pri jazde počas zimného obdobia. Jazdu treba prispôsobiť aktuálnym zimným podmienkam. Ak ešte nemáte prezuté zimné pneumatiky, v záujme bezpečnej cestnej premávky by ste tak mali urobiť čo najskôr,“ dodal Rauch.
[ad2][/ad2]Schodné cesty I. a II. triedy
Organizácia zimnej údržby ciest je zabezpečovaná v zmysle Operačného plánu zimnej údržby ciest KSK, ktorý schvaľuje Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Podľa neho kraj prioritne zabezpečuje schodnosť ciest I. a II. triedy, následne menej vyťažené cesty II. a III. triedy, ktoré sú spojnicami medzi hlavnými ťahmi a spojkami koncových obcí. V tretej skupine sú spojky a príjazdového komunikácie do koncových obcí. V prípade kalamitných situácií má Správa ciest KSK zazmluvnených aj externých dodávateľov.
(ROČ)
Odporúčané články
Akademická únia v Oxforde (AUO) a Európske obchodné zhromaždenie v Oxforde (Spojené kráľovstvo) je inštitúcia s viac ako 25-ročnými skúsenosťami s oceňovaním vynikajúcich podnikov a lídrov zo 74 krajín.
Toto sú najdôležitejšie informácie, ktoré vám prinášame za uplynulý týždeň v Košiciach. Od spustenia leteckej linky medzi Košicami a Bratislavou po ohlásenie kandidatúry Ladislava Lörinca na prímátora. Náš súhrn vám ponúka prehľad kľúčových momentov, ktoré sa udiali za uplynulých sedem dní v metropole východu.
Dôvera Slovákov v Európsku úniu mierne vzrástla a dosahuje 54 percent, čo je najvyššia úroveň za takmer 15 rokov. Vyplýva to z najnovšej jesennej edície národnej správy Eurobarometra za rok 2025. Za najväčšiu výzvu pre EÚ Slováci považujú ruskú agresiu na Ukrajine.