Chodník „bez konca“ pri Steel aréne dokončia
Dostať sa od novovzniknutej autobusovej zastávky oproti budovám súdov na Štúrovej ulici smerom k parkovaciemu domu pri Steel aréne bolo po modernizácii električkových tratí (MET) nemožné.
Chodník končil na tráve, o čom informovala aj dopravná značka.
[ad][/ad]Zriadia pruh pre MHD
Ešte v septembri magistrát mesta uviedol, že tento problém sa bude riešiť na jeseň tohto roka, čo sa aj práve deje. „Ide o prepojenie chodníka na južnej strane Štúrovej ulice, riešeného stavbou MET v rámci zriadenia pruhu MHD a zastávky autobusov Krajský súd pri Steel aréne, a existujúceho chodníka v smere ku garážovému domu. V rámci rozšírenia cesty bol pôvodný chodník odsunutý,“ informoval vedúci komunikačného oddelenia magistrátu Jozef Marko.
V tomto mieste sa nachádzal pôvodný vjazd na plochu pred Steel arénou, ktorý bol zrušený výstavbou káblovodu. „Vzhľadom na prevýšenie terénu medzi novým chodníkom a plochou pred Steel arénou bolo navrhnuté nové prepojenie pre peších, ktoré sa teraz stavia,“ uvádza sa v stanovisku magistrátu.

Do konca mesiaca
Chodník bude široký 2,75 m a dlhý 22 m. Stavia ho spoločnosť EUROVIA SK na náklady mesta Košice, ktoré sú kalkulované vo výške 4 500 eur s DPH.
„Predpokladaný termín ukončenia prác je koncom budúceho týždňa, jeho dodržanie bude závisieť od aktuálnych poveternostných podmienok. Výstavbu chodníka sprevádzajú nevyhnutné dopravné obmedzenia v úseku výstavby – zníženie rýchlosti a zúženie pravého jazdného pruhu v smere od križovatky Moldavská,“ upozornil na záver J. Marko.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Košice v roku 2025 dominovali v prestížnych celoslovenských architektonických súťažiach. Po troch cenách zo Stavby roka si odniesli ďalšie ocenenia zo súťaže CING – Cena Inžinierskej komory vo výstavbe. Z ôsmich nominovaných stavieb z metropoly východu zaujala odbornú porotu a verejnosť Košická futbalová aréna, Spievajúca fontána a bytový dom na Hrbovej ulici.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.
Pôsobil v mnohých krajinách sveta a zakotvil v Košiciach. Generálny riaditeľ Národného divadla Košice získal prestížnu cenu za celoživotné dielo v oblasti divadla. Toto vyznamenanie sa zväčša odovzdáva umelcom pri príležitosti významného životného jubilea. Ocenená je tak práca a tvorba, ktorú priniesli spoločnosti a divákom.