Cirkus na lampách a reklamný smog
Akoby v meste nebolo dosť reklamného smogu, v posledných dňoch pribudli na stĺpoch verejného osvetlenia kartónové plagáty pozývajúce do cirkusu Metropol.
Chceli sme vedieť, či sú po meste rozmiestnené legálne. “Cirkus Metropol má plochy, na ktorých sú vylepené plagáty na kartónových nosičoch, prenajaté. Spoplatnené ich má podľa štandardného cenníka Dopravného podniku mesta Košice (DPMK). Ide o 100 kusov plagátov,” informoval KOŠICE:DNES Miroslav Sambor z mestského magistrátu.
Tabule sú umiestnené na Triede KVP, Popradskej, Hlinkovej, Watsonovej, Alejovej, Južnej triede, Jantárovej, Štefánikovej, Moyzesovej, Toryskej a Moskovskej. “Zodpovedný za tieto reklamné plochy je DPMK,” doplnil M. Sambor.
[ad][/ad]Odporúčané články
Vianočné trhy na Hlavnej ulici sú opäť tu a s nimi aj vôňa škorice, vína a pečených dobrôt. Kým atmosféra láka ľudí do ulíc, mnohých zaujíma predovšetkým to, ako sa tento rok zmenili ceny. Pozreli sme sa preto priamo do stánkov a pripravili aktuálny prehľad toho, v akých cenách sa pohybujú najobľúbenejšie vianočné pochúťky a nápoje.
Dôvera Slovákov v Európsku úniu mierne vzrástla a dosahuje 54 percent, čo je najvyššia úroveň za takmer 15 rokov. Vyplýva to z najnovšej jesennej edície národnej správy Eurobarometra za rok 2025. Za najväčšiu výzvu pre EÚ Slováci považujú ruskú agresiu na Ukrajine.
Štát, mestá aj obce obstarávajú od minulého leta výrazne menej transparentne. Počet súťaží na bežné tovary a služby klesol na tretinu oproti počtu spred augusta 2024. Dôvodom sú zmeny, ktoré pre verejné obstarávanie presadil vtedajší minister investícií Richard Raši (Hlas-SD). Uviedla to Nadácia Zastavme korupciu s tým, že na tieto riziká už vtedy upozorňovala. Po roku zanalyzovala spolu s kanceláriou AGM Partners zmeny v nákupoch. Výsledky podľa nadácie nepotešia najmä v čase konsolidácie, kde sa ráta každé euro.