Čo sa deje s gajdovkou?
Najväčším turistickým lákadlom košického parku Anička je minerálny prameň, ľudovo nazývaný gajdovka či vajcovka.
„Minulý týždeň som si po istom čase znova bol načerpať z nášho prírodného prameňa. Voda bola bez chuti a typického zápachu,“ píše náš čitateľ a dodáva, že sa dozvedel z dobre informovaného zdroja, že vodu kvôli normám niekto riedi.
Aj my sme sa boli pozrieť pri prameni. Pýtali sme sa aj ľudí, ktorí si prišli vodu načerpať, či niečo také spozorovali. Pravidelná konzumentka gajdovky, ktorá býva neďaleko a pravidelne chodí k prameňu, skonštatovala, že k večeru sa jej voda vidí slabšia.
[ad][/ad]O prameň sa stará Správa mestskej zelene (SMsZ). „Minerálny prameň Anička je 30 m hlboký vodný zdroj vybudovaný v roku 1995. Odberné miesto bolo zrekonštruované v roku 2016, kedy sa vymenili rozvody vody, elektroinštalácia a zrekonštruoval sa pitný stĺp. Kvalitu vody monitoruje Regionálny úrad verejného zdravotníctva v Košiciach (RÚVZ) pravidelne. Naposledy boli vzaté vzorky vody na mikrobiologický aj biologický rozbor vo štvrtok, 28. februára 2019. Riedenie minerálnej vody v prameni Anička je vylúčené,“ uviedla pre KOŠICE:DNES Erika Kucziková, asistentka riaditeľa Správy mestskej zelene v Košiciach.

O prameni Anička
- Voda je podľa lekárov veľmi vhodná pri zažívacích problémoch a pomáha pri trávení.
- Teplota vody je 13 °C.
- Použiť by sa mala do 12 hodín od načerpania.
- Prípadný zákal môže spôsobiť prítomnosť železa.
- Prameň je k dispozícii v októbri až marci od 8. do 18 hodiny, v apríli až septembri od 6. do 20. hodiny.
[ad2][/ad2]
Odporúčané články
Oddnes je časť parkovacích miest na Berlínskej ulici v košickej mestskej časti Sídlisko Ťahanovce spoplatnená. Ako informovala mestská časť na sociálnej sieti, k danému riešeniu dospeli po dlhoročných sporoch na základe dohody medzi mestskou časťou, mestom Košice a súkromným vlastníkom pozemkov, spoločnosťou MPV Družstvo.
Neslávne známy podjazd pri katastrálnom úrade v Barci je po 20 rokoch opravený. Podjazd bol opätovne spustený 7. novembra 2025. Roky bol bremenom MČ Barca, aj keď spadá do oblasti MČ Juh a dlho sa riešilo aj určenie jeho vlastníka. Registráciou občianskeho združenia Zachráňme podjazd sa zabezpečilo odstránenie havarijného stavu. Električková trať, ktorá na ňom prechádza, stále čaká na opravu.
Zásah elektrinou a štvormetrový pád. Podľa zverejnených informácií pracoval muž na streche vagóna v Kysaku. Zasahovala záchranka aj vrtuľník.