Dopravcovia blokujú priechod
Slovenskí autodopravcovia po dvoch týždňoch opäť blokujú hraničné priechody s Českom, Poľskom a Maďarskom. Štrajk zasiahol dnes od ranných hodín aj priechod Milhosť.
Dôvodom je skutočnosť, že ministerstvá dopravy a financií zatiaľ nepristúpili na požiadavky dopravcov upraviť cestnú daň a mýto. „Stále odkladajú termín vyjadrenia a nám dochádza trpezlivosť,“ uviedol dopravca Marek Takáč. Blokovať cesty budú dovtedy, kým to bude nevyhnutné.
Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) odmietla obe ponuky od Ministerstva dopravy Slovenskej republiky, ktoré sa týkali nastavenia nového systému zliav. Z ponúk si však vybralo Združenie cestných dopravcov Slovenskej republiky (ČESMAD), ktoré je počtom dopravcov väčšie.
[ad][/ad]Štrajkujúci vodiči kamiónov a traktorov na hraničnom priechode nekompromisne otáčali kamióny. „Výnimku tvoria vozidlá do 3,5 tony, kamióny prevážajúce zvieratá a potraviny podliehajúce skaze,“ uviedol spoluorganizátor Patrik Magdoško, reprezentujúci štrajkujúcich poľnohospodárov.
Kamionisti mali možnosť úsek obísť cez diaľničný obchvat, no len do popoludňajších hodín. „Od 15. hod. prídu ďalšie kamióny, ktoré zablokujú aj diaľnicu v oboch smeroch,“ upozornil Magdoško.
Počas našej prítomnosti na mieste otočili dva kamióny – jeden smeroval do Popradu, druhý do Poľska. Ani jeden z vodičov s tým nemali problém. „Kamionisti sú na to zvyknutí, s podobnými situáciami sa mohli stretnúť do Francúzsku,“ uviedol Magdoško a potvrdil, že na mieste zostanú, pokiaľ nepríde ponuka z vlády.
foto: Veronika Janušková
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Prezident Peter Pellegrini nepodpíše zákon, ktorým sa transformuje Úrad na ochranu oznamovateľov na Úrad na ochranu obetí trestných činov a oznamovateľov protispoločenskej činnosti ani po prelomení jeho veta parlamentom. Ako uviedol v zverejnenom videu, dôvody, ktoré uviedol pri vetovaní zákona trvajú aj naďalej. Zákon však v prípade prelomenia veta hlavy štátu platí aj bez jej podpisu.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Prvá tradičná Mikulášska jazda sa uskutočnila v sobotu 6. decembra. Naša redakcia bola pri tom a zisťovala, ako sa Mikuláš dostal zo severného pólu až do Košíc, aby mohol poslušným deťom priniesť sladkosti.