Dvojzmenná prevádzka v školách by sa mohla skončiť

Dvojzmenná prevádzka v školách by sa mohla skončiť. Školy, na ktorých takáto prevádzka funguje sa môžu zapojiť do výzvy, z ktorej im prostriedky pomôžu rozšíriť kapacity, a to budovaním novostavieb, prístavbami, dostavbami, ale aj rekonštruovaním existujúcich budov.
Prostriedky vo výške 34,5 milióna eur pochádzajú z mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti. Výzva sa týka prinajmenšom 49 škôl, na ktorých by sa dvojzmenná prevádzka mohla skončiť do konca roka 2026. Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR to uvádza v tlačovej správe.
„Bude sa to týkať viac ako 6 300 žiakov v 401 triedach, ktorí sa vzdelávajú popoludní. O finančné prostriedky z tejto výzvy budú môcť žiadať všetky základné školy alebo zriaďovatelia v danej obci alebo v danej lokalite, ktorej sa to týka,“ povedal minister školstva Branislav Gröhling. Prostriedky bude možné použiť na získanie pozemkov alebo stavieb potrebných na zvýšenie kapacít škôl, ale aj stavebno-technické úpravy či budovanie pridruženej infraštruktúry, napríklad jedální. V obnovených priestoroch by mala byť aspoň 30-percentná úspora primárnej energie. Školy môžu podávať žiadosti až do vyčerpania prostriedkov.
Zdroj: SITA, DSe;kl
Odporúčané články

Už túto sobotu sa uskutoční siedmy ročník ultramaratónskych pretekov medzi partnerskými mestami Košice a Miskolc. Na štart 117-kilometrovej trasy sa postavia jednotlivci, dvojice aj štafetové tímy. Organizátori očakávajú účasť takmer 800 bežcov z viacerých európskych i mimoeurópskych krajín.

V stredu 23. apríla počas slávnostného galavečera Košický samosprávny kraj (KSK) ocení viacero osobností. Oceňovanie sa uskutoční v Národnom divadle Košice a bude vysielané online na viacerých platformách a tiež na veľkoplošnej obrazovke pred divadlom.

Na Watsonovej ulici budú v rámci reklamačného konania opravovať výškové nerovnosti, vodiči sa musia pripraviť na obmedzenia. Ako informovalo mesto Košice, ide o nerovnosti, ktoré sa nachádzajú pri dvoch uličných vpustiach v blízkosti Štadióna.