EEI navrhuje 4 varianty, nechýba ani odchod z Košíc
Spoločnosť EEI rozposlala poslancom mestského zastupiteľstva, ako aj niektorým starostom mestských častí list, v ktorom chce v snahe nájsť rozumné a predovšetkým konsenzuálne riešenie situácie v oblasti prevádzkovania systému riadenia statickej dopravy na území Mesta Košice priblížiť k ukončeniu pnutia a nevraživej diskusie o parkovaní v našej spoločnej komunite. Pod listom je podpísaný Juraj Lott, výkonný riaditeľ EEI s.r.o.
V liste spoločnosť píše, že sa už preinvestovala do mestskej infraštruktúry a celkovo do systému viac ako 2 milióny eur.
„Je čas zhodnotiť spoluprácu a vďaka uplynutiu mnohých rizík, ktoré sme ako tvorca koncepcie niesli aj zamyslieť sa nad budúcim fungovaním systému parkovania v Košiciach. Aj v tomto kontexte naša spoločnosť EEI reagovala v priebehu roka 2016 na požiadavku Mesta Košice ohľadom predloženia návrhu k možnosti založenia spoločného podniku za účelom zabezpečenia parkovania na celom území mesta, ktorého zakladateľom by malo byť Mesto Košice a spoločnosť EEI. Z našej strany následne prebiehalo spracovanie podkladov a podnetov Mesta Košice a koncom roka 2016 tak prebehlo doplnenie podmienok k návrhom týkajúcich sa vymedzenia charakteru spoločného podniku a vzájomných vzťahov jeho spoločníkov,“ píše sa v liste pre poslancov.
Spoločný podnik
Prvým variantom, ktorý EEI ponúka je založenie spoločného podniku, pričom podiel oboch strán by bol 50:50. Mesto by podľa toho získalo okamžite hodnotu 50 percent 2 miliónovej investície, ktorú spoločnosť EEI preinvestovala v rámci vybudovania systému v Košiciach plus 50 percent podiel na zisku spoločnosti v budúcnosti.
„Mesto Košice môže nominovať do orgánov spoločnosti svojich zástupcov, ktorí budú mať prístup k detailným informáciám, účtovným dokladom, ako aj know-how, ktorým EEI disponuje v oblastiach, ktoré realizuje v Košiciach,“ upresňuje v liste spoločnosť EEI.
Mesto investíciou do firmy získa rozhodovacie právo
Druhým variantom je kapitálový vstup Mesta Košice do spoločnosti EEI, teda by sa mohlo podieľať na všetkých podnikateľských aktivitách parkovacej firmy.
Vzdajú sa rezidentských lokalít
Treťou možnosťou je, že spoločnosť EEI ukončení aktivity v rezidentských lokalitách číslo 1 – 10.
„V prípade eliminácie pôsobnosti prevádzky EEI v zóne plateného parkovania o rezidentské lokality číslo 1-10 by Mesto Košice prebralo plnú správu rezidentských lokalít. V prípade dohody by spoločnosť EEI ako dodávateľ služby pre Mesto Košice mohla zabezpečovať poradnú činnosť, prípadne iné činnosti, ktoré by vyplývali z osobitného zmluvného vzťahu medzi dodávateľom a odberateľom. V súvislosti s touto alternatívou by bolo potrebné pristúpiť k odkúpeniu technického zhodnotenia prislúchajúceho k rezidentským lokalitám,“ podotkla spoločnosť EEI.
Medzi bonusy pre Mesto Košice, ktoré firma spomína, sú príjmy z rezidentských lokalít až vo výške 100 percent všetkých rezidentských kariet a plateného krátkodobého parkovného v lokalitách 1-10.
Ukončenie spolupráce
Poslednou možnosťou, ktorú EEI ponúka, je ukončenie aktivít spoločnosti EEI v zóne plateného parkovania. Mesto by tak prebralo celú agendu spoločnosti EEI.
„V súvislosti s touto alternatívou by bolo podobne ako v bode 3 potrebné pristúpiť k odkúpeniu technického zhodnotenia, prenosu všetkých súvisiacich činností na Mesto Košice a vyčíslenia hodnoty kontraktu do konca platnosti nájomnej zmluvy,“ pripomína spoločnosť EEI.
Mesto by tak získalo príjmy z Centrálnej mestskej zóny (CMZ) a rezidentských lokalít vo výške 100 percent všetkých rezidentských kariet, dlhodobého parkovného a plateného krátkodobého parkovného v lokalitách 1-10 a CMZ. Pribudla by aj pôsobnosť pri predaji parkovacích kariet, výkonu dopravného značenia a riadenia všetkých procesov týkajúcich sa prevádzky parkovacích plôch.
„Variant 4 je možnosťou úplného ukončenia spolupráce a po období vybudovania a nastavenia základných prevádzkových parametrov si verejná správa preberá plnú kontrolu nad funkčným systémom v celom meste,“ dopĺňa spoločnosť EEI a dopĺňa: „Veľmi radi sa zúčastníme ďalšej diskusie o našej spoločnej budúcnosti a sme pripravení na úrovni expertnej skupiny Mesta Košice prediskutovať ďalšie aspekty budúcej spolupráce tak, aby sa v roku 2017 uzavrela kapitola budovania systému parkovania v Košiciach v prospech širokej verejnosti.“
Na list spoločnosti EEI zareagovala aj košická radnica. „”Považujeme za predčasné reagovať na predložené varianty. Budú pripravené prepočty, rozhodnú poslanci mestského zastupiteľstva, keď to bude aktuálne. Teraz je aktuálny termín 31. augusta, dokedy má EEI dokončiť parkovací systém,” uviedol šéf komunikačného referátu magistrátu Jozef Marko.
Brífing k ponuke spoločnosti EEI zvolal poslanec Miroslav Špak, podľa ktorého ako prvý a jediný poslanec navrhol zrušiť zmluvy s EEI dávnejšie.
„Som absolútne proti, šokovali ma varianty 3 a 4, ktoré sú pre mňa neprijateľné. Vyzývam preto všetkých zástupcov Košičanov, kolegov poslancov, aby podporili môj návrh uznesenia, ktorý chcem ihneď v pondelok na konaní XVI. Mestského zastupiteľstva vložiť do programu,“ poznamenal M. Špak, ktorý vyzval primátora a vedenie mesta Košice, aby okamžite začalo konať na príprave vytvorenia spoločného podniku za účelom zabezpečenia parkovania na území mesta Košice s podielom 50:50 medzi Mestom Košice a EEI.
(HKL)
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Český prezident Petr Pavel v utorok na Pražskom hrade vymenoval predsedu hnutia ANO Andreja Babiša za premiéra. Babišovu tretiu vládu by okrem hnutia ANO mali tvoriť aj pravicové strany SPD a Motoristi. Informuje o tom web TN.cz.
Redakcia KOŠICE: DNES získala exkluzívny rozhovor s mužom, ktorý dlhé roky pracuje na železniciach. Vďaka jeho osobným skúsenostiam a otvorenosti teraz našim čitateľom prinášame komplexný pohľad na problémy, ktoré rušňovodiči musia riešiť denne v stave kumulovanej únavy, pod stresom a často bez pochopenia či pomoci.
Na košickej Triede SNP dnes došlo k dopravnej nehode dvoch električiek mestskej hromadnej dopravy. Podľa doterajších informácií sa zrazili v úseku na sídlisku Košice-Západ, kde do zadnej časti jednej súpravy, stojacej na červenej, narazila druhá električka.