EEI: Nechceme sa v Košiciach zabetónovať
Konečná podoba spoločného podniku na spravovanie parkovania v širšom centre Košíc bude plne závisieť od zmluvy, ktorú by firma EEI mala podpísať s mestom. Teraz je však na ťahu magistrát.
Ako sme minulý týždeň informovali, spoločnosť EEI ponúkla mestu vytvorenie spoločného podniku.
Dohoda do konca roka?
Podrobnosti, ako by mohol vyzerať, mediálny zástupca firmy Karol Wolf na včerajšom stretnutí s novinármi neuviedol s tým, že všetko bude závisieť od rokovaní expertov z mesta a EEI. „To vždy trvá niekoľko mesiacov, v zásade by sa však mohli dohodnúť do konca tohto roka,“ myslí si Wolf.
V každom prípade však odmietol špekulácie občianskych aktivistov, že prípadný spoločný podnik je len pokusom o zabetónovanie parkovacej firmy v Košiciach. „Každá takáto zmluva s mestom totiž musí byť zo zákona časovo ohraničená. Uzatvára sa najčastejšie na 10 rokov, najdlhšie však na 15 rokov,“ zdôvodňuje K. Wolf.
Mesto posudzuje ponuku
Spoločnosť EEI je v Košiciach zatiaľ v strate. „Najprv sme museli investovať, už dnes je to viac ako dva milióny eur. Je to však plánovaná investičná strata. Rozhodujúce bude, aké výsledky a zisk bude mať spoločnosť na konci zmluvného 10-ročného obdobia,“ vysvetľuje Wolf.
Na magistráte už podľa slov primátora Richarda Rašiho experti posudzujú ponuku firmy. V prípade spoločného podniku by totiž obe strany museli rovnako počítať s výnosmi aj so stratami vyplývajúcimi zo spoločného podnikania.
Najlepší by bol mestský podnik
„Spoločný podnik by bol pre EEI východiskom ako vykĺznuť zo zodpovednosti za neplnenie zmluvy, na čo stále poukazujeme. Pre mesto to podľa môjho názoru neprinesie nič dobré,“ komentoval slová predstaviteľa EEI občiansky aktivista Karol Labaš.
Podľa jeho slov by bol najlepším riešením mestský podnik, na čo má magistrát všetky potrebné predpoklady. „V záujme súkromnej firmy je mať čo najviac klientov, a nie aby ľudia prechádzali na iné spôsoby dopravy ako vlastnými autami,“ doplnil K. Labaš
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
V metropole východu vyhlásili v noci z piatka na sobotu prvý kalamitný stupeň v súvislosti s nepriaznivou poveternostnou situáciou.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Slovenská katolícka charita (SKCH) rozširuje svoju činnosť v oblasti podpory vylúčených rómskych komunít a nadväzuje úzku spoluprácu s mestskou časťou Košíc Luník IX. Partneri sa dohodli na vytvorení systémového a udržateľného modelu podpory, ktorý má ambíciu stať sa vzorom aj pre verejné politiky na národnej úrovni.