Eurofondy na trolejbusy sú pre DPMK nedostupné
Trolejbusy po Košiciach stále nejazdia. Rekonštrukcia električkových tratí, kvôli ktorej ich odstavili, skončila pred štyrmi mesiacmi. DPMK by záujem o trolejbusy mal, ale peniaze z eurofondov na ne nedostane.
„Dopravné podniky v Žiline a v Prešove koncom marca vypísali verejnú súťaž na nákup nových trolejbusov. Do obidvoch miest by malo pribudnúť po 15 nových ekologických vozidiel. Hovorkyňa DPMK sa vyjadrila, že podnik doteraz reagoval na každú zverejnenú výzvu. Zaujímalo by ma, či sa košickí dopravcovia zapojili aj do výzvy, na základe ktorej chcú získať financie na nové trolejbusy dve spomínané mestá. Alebo pre Košice trh na trolejbusy neexistuje?” pýta sa jeden z našich čitateľov.
Rovnaké stanovisko
Otázku sme položili vedeniu DPMK. „V rámci operačného programu Integrovaná infraštruktúra pre roky 2014 – 2020 bol riadiacim orgánom, ktorým je ministerstvo dopravy, schválený Zoznam národných projektov. Jeho obsahom sú projekty, ktoré môžu byť v rámci tohto programu realizované. Pre DPMK boli schválené dva projekty. Sú nimi nákup električiek, teda konkrétne využitie opcie na 13 kusov, a modernizácia električkového depa. Pre mesto Košice je schválený projekt ďalšej modernizácie električkových tratí. V rámci tohto operačného programu teda DPMK nemá možnosť uchádzať sa o financie na nákup trolejbusov,” sprostredkovala nám odpoveď vedenia podniku hovorkyňa Michaela Karaffová.
Na eurofondy si počkajú
Stanovisko košických dopravcov k trolejbusovej doprave podľa jej slov zostáva nezmenené. Stále majú záujem o prevádzkovanie tohto ekologického spôsobu dopravy. No ďalší rozvoj tejto trakcie je možný iba v prípade, ak na nevyhnutné investície budú môcť čerpať fondy Európskej únie. „V Košiciach potrebujeme nielen nové trolejbusy, ale predovšetkým musíme investovať do trolejového vedenia a meniarne. Rádovo ide o desiatky miliónov eur,” dodáva Karaffová. Trolejbusy v súčasnosti nahrádzajú novými autobusmi a ekologickými elektrobusmi.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Uzávera potrvá od pondelka 10. novembra do stredy 12. novembra. Ako mestské lesy uviedli na sociálnej sieti, úsek bude uzavretý obojsmerne, vždy v čase od 7:00 do 16:00 hod.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
Oddnes je časť parkovacích miest na Berlínskej ulici v košickej mestskej časti Sídlisko Ťahanovce spoplatnená. Ako informovala mestská časť na sociálnej sieti, k danému riešeniu dospeli po dlhoročných sporoch na základe dohody medzi mestskou časťou, mestom Košice a súkromným vlastníkom pozemkov, spoločnosťou MPV Družstvo.


