Haváriu indonézskeho lietadla pravdepodobne nikto neprežil
Haváriu indonézskeho lietadla, ktoré sa v pondelok zrútilo približne 13 minút po štarte z medzinárodného letiska v Jakarte, pravdepodobne neprežil nikto z 188 ľudí na palube. Z mora už vytiahli prvé časti tiel obetí.
Šéf indonézskej nízkonákladovej spoločnosti Lion Air uviedol, že pilot krátko po štarte zistil nešpecifikovaný problém a požiadal o povolenie na návrat. Podľa neho malo toto lietadlo technický problém už pri svojom predošlom lete. Problém však vyriešili v súlade s postupmi výrobcu. Indonézsky prezident Joko Widodo nariadil vyšetrovanie nehody.
[ad][/ad]Zmizol z radarov
Indonézske úrady potvrdili, že lietadlo sa zrútilo do Jávskeho mora neďaleko pobrežia v oblasti, kde má hĺbku 30-35 metrov. Boeing-737 Max 8 s kapacitou 210 cestujúcich smeroval na linke JT610 z Jakarty do mesta Pangkal Pinang, metropoly provincie Bangka-Belitung ležiacej na východnom pobreží ostrova Bangka. Naposledy ho lokalizovali pri meste Karawang v provincii Západná Jáva, potom zmizol z radarov a prerušil sa kontakt s posádkou.
Lion Air vznikli v roku 1999. Rýchlo sa rozvíjajúca spoločnosť používa moderné lietadlá vyrobené firmami Boeing a Airbus. Špecializuje sa vnútroštátne lety, v ponuke však má aj niekoľko zahraničných destinácií.
Spoločnosť má na konte zopár incidentov
Lietadlá Lion Airu majú na svojom konte už niekoľko incidentov. Vlani sa jedno zrazilo s lietadlom spoločnosti Wings Air, ktoré pristávalo na letisku Kualanamu na ostrove Sumatra; incident sa obišiel bez zranení. V máji 2016 sa na Medzinárodnom letisku Sukarno-Hatta v Jakarte zrazili dve lietadlá Lion Airu. V roku 2013 stroj Lion Airu riadený ešte neskúseným pilotom zišiel na ostrove Bali z dráhy a zrútil sa do mora, pričom sa rozlomil. Niekoľko ľudí bolo pri tejto havárii zranených.
Pondelňajšia havária je najhorším leteckým nešťastím v Indonézii od decembra 2014. Lietadlo spoločnosti AirAsia sa vtedy zrútilo do mora, pričom zahynulo všetkých 162 ľudí na palube.
[ad2][/ad2](TASR, ROČ)
Odporúčané články
Prezident Pellegrini rozhodnutím nevyhlásiť referendum konal v rámci ústavou zverenej právomoci. Informovali o tom z Kancelárie prezidenta (KP) SR. O vyhlásenie referenda o zrušení sankcií proti Rusku hlavu štátu v petícii žiadali zástupcovia Slovenského hnutia obrody (SHO).
V novembri sme priniesli článok, v ktorom pedagógovia základných a stredných škôl opisujú nedostatok učiteľov v školách, kde pôsobia. Pýtali sme sa magistrátu aj KSK, ako plánujú tento vypuklý problém riešiť. Mesto v novoprijatom dokumente pomenúva ambície a procesy, ktorými chce zlepšiť školstvo vo svojej pôsobnosti. Kraj sa snaží prepájať školy s odborníkmi z praxe.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.