Hviezdoslavovu stavbári neuvoľnia
Chaos, ktorý vládol počas prvých posviatkových dní v blízkosti Námestia Maratónu mieru kvôli rekonštrukcii električkovej trate, dnes už ustal. Sprvu dezorientovaní chodci si postupne našli svoje cesty, ako s čo najmenšou časovou stratou námestie prejsť.
Väčšinu sporných úsekov, o ktorých sme v predchádzajúcich dňoch písali, už stavbári vyriešili. Posunuté sú aj zábrany, ktoré zbytočne bránili vchodu do Východoslovenského múzea zo Strojárenskej ulice. Zo všetkých strán je námestie priechodné s čo najmenšou obchádzkou.
Jediným zdanlivo nelogickým úsekom, na ktorý sa stále chodci sťažujú, je Hviezdoslavova ulica, ktorá je na približne 20 metroch úplne uzavretá. Práve kvôli tejto časti musia obchádzať celé námestie. Pritom by stačilo uvoľniť úzky chodník, aby sa vedeli dostať na priechod z Mäsiarskej ulice na parkovisko pred budovou knižnice.
“Nie je to také jednoduché. Stavenisko sme ohradili presne podľa výkresov, ktoré schválilo mesto i polícia. Treba však počítať aj s tým, že situácia sa každý deň mení. Pracovať tam budú ťažké mechanizmy, ktoré potrebujú priestor. A niekde musíme uložiť aj stavebný materiál. Práve toto je jedno z miest. Ľudia by si mali uvedomiť, že sa im snažíme vyjsť v ústrety, aj pre nich niečo robíme, a to, že teraz musia prejsť trochu viac peši, je kvôli ich prospechu v budúcnosti,” dozvedeli sme sa od stavbyvedúceho Tibora Pauloviča z dodávateľskej firmy.
Viacerí ľudia, ktorí úsekom chodia denne, si ako-tak poradili – zábranu jednoducho od steny odtiahli tak, aby sa vmestili. Je však otázne, či je to bezpečné. Či tým neriskujú nejaký úraz, za ktorý by stavbári zrejme neniesli zodpovednosť.
Odporúčané články
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.
Toto sú najdôležitejšie informácie, ktoré vám prinášame za uplynulý týždeň v Košiciach. Od spustenia leteckej linky medzi Košicami a Bratislavou po ohlásenie kandidatúry Ladislava Lörinca na prímátora. Náš súhrn vám ponúka prehľad kľúčových momentov, ktoré sa udiali za uplynulých sedem dní v metropole východu.
Neubehol ani mesiac od čelnej zrážky dvoch rýchlikov v Jabloňove nad Turňou pri Rožňave, a na druhej strane krajiny došlo k ďalšej šokujúcej zrážke vlakov. Na trati medzi Svätým Jurom a Pezinkom v nedeľu 9. novembra do seba narazili dva vlaky. Oba smerovali na bratislavskú hlavnú stanicu. Zrážka sa stala na najmodernejšej časti železnice na Slovensku chránenej zabezpečovacím systémom ETCS (European Train Control System).


