Kažimír odsudzuje drahé auto Trebuľu
O svojich výdavkoch rozhoduje podľa platnej legislatívy vyšší územný celok samostatne. Takto zdôvodňuje minister financií Peter Kažimír (Smer), prečo jeho novela zákona o štátnych pohľadávkach by ani teoreticky neeliminovala plánovaný (a vzápätí po medializácii zrušený) nákup luxusnej limuzíny pre predsedu Košického samosprávneho kraja Zdenka Trebuľu.
Pozmeňujúci návrh z dielne rezortu financií minulý týždeň schválil parlament. Podľa neho bude od januára možné regulovať obstarávanie automobilov rozpočtovými a príspevkovými organizáciami štátu nariadením vlády.
„Ministerstvo financií môže len odporúčať samospráve dodržiavať určité pravidlá, najmä zodpovedne nakladať s verejnými financiami, avšak nie priamo zasahovať do jej hospodárenia. O použití svojich príjmov rozhoduje VÚC, respektíve zastupiteľstvo,“ odpísal tlačový odbor rezortu.
Vláda pritom prostredníctvom zákonov, ktoré jej schváli parlament, bežne stanovuje samospráve hranice míňania. Obmedzená je napríklad výška platov starostov, primátorov aj županov.
Kažimír jedným dychom dodáva, že nákup takého drahého auta odsudzuje a župan musí byť pripravený niesť za to vo voľbách zodpovednosť. „ Nie sme škôlka, pán Trebuľa je priamo volený verejný činiteľ a je zodpovedný za svoje konanie voči ľuďom a daňovým poplatníkom,“ povedal Kažimír krátko predtým, ako Trebuľa oznámil, že súťaž ruší.
Poslanec Miroslav Beblavý (Sieť) upozornil, že novela Smeru rieši to, čo už vyriešilo uznesenie prvej Dzurindovej vlády, ktoré v roku 2001 stanovilo cenové limity pre štátne organizácie.
Odporúčané články

Toto leto majú nadšenci športu v Košiciach jedinečnú príležitosť využiť hlavnú halu Steel arény na športové aktivity. Od 4. júla do 20. augusta 2025 si môžu záujemcovia bezplatne zarezervovať plochu s palubovkou, na ktorej nechýbajú basketbalové koše, hádzanárske a futsalové bránky.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) ukončila práce na oprave mosta pred sídliskom Ťahanovce v Košiciach, kde diaľničiari od 30. júna menili zábradlie mosta a sanovali rímsy. Po ukončení stavebnej akcie je úsek prejazdný bez obmedzení.

Ako píše DenníkN, VVS si uvedenými zdrojmi posilnila svoju finančnú stabilitu a zabezpečila zdroje pre rozvoj vodárenských aj non-core aktivít. Predmetné financovanie poskytne VVS najväčšia slovenská banka, Slovenská sporiteľňa, a.s. Tá sa tak stala hlavnou financujúcou bankou východoslovenských vodárov.