Košickú cestu Jána Pavla II. v tomto roku pravdepodobne neopravia
Frekventovanú komunikáciu na Ulici Jána Pavla II. v Košiciach v mestskej časti (MČ) KVP tento rok pravdepodobne neopravia.
Mesto predpokladalo začiatok rekonštrukcie v mesiacoch júl – august. V apríli MČ listom informovalo, že verejné obstarávanie na dodávateľa realizuje. Doposiaľ ho však nevypísalo.
Ako uviedol hovorca mesta Vladimír Fabian, magistrát ako dôvod uviedol to, že chce, aby opravu cesty financoval developer a aby bol jej súčasťou aj cyklochodník.
Cesta je dlhodobo zanedbaná
V blízkosti uvedenej cesty, ktorú vlastní mesto, má vyrásť rezidenčný komplex.
„Rozpadáva sa podložie cesty. V čase špičky ňou v oboch smeroch prejde viac ako 500 áut za hodinu. Ak budú realizované projekty bytovej zástavby, ktoré sú v tejto lokalite plánované, počet sa zvýši na 1 000 áut. Táto cesta je dlhodobo zanedbaná,“ hovorí starosta mestskej časti (MČ) Sídlisko KVP Ladislav Lörinc.
[ad][/ad]Posúvajú termín
Sumu, ktorú by si oprava necelého jedného kilometra cesty napokon vyžiadala, odhaduje zhruba na jeden milión eur. Podľa pôvodnej projektovej dokumentácie, ktorá nepočítala s cyklotrasou, by malo ísť o sumu 1,2 až 1,5 milióna eur.
„Z dôvodu plánovaných stavebných prác a s tým spojenou prítomnosťou ťažkých mechanizmov, ako aj v súvislosti s finančným príspevkom developera, o ktorom rokujeme, sme sa rozhodli posunúť termín rekonštrukcie cesty na neskôr,“ uviedol hovorca mesta s tým, že pôvodne sa mala cesta rekonštruovať len z vlastných zdrojov mesta.
Vedenie mesta sa vraj vyhovára
Lörinc hovorí, že o opravu žiada od roku 2017. „Všetky vedenia mesta sa vyhovárajú na plánovanú zástavbu. Viaceré projekty, ktoré sú v danej lokalite plánované, však nemajú stavebné povolenie, ani neprebehlo územné konanie,“ povedal. Kým sa reálne začne stavať, môžu podľa neho prejsť roky.
Mesto Košice pritom 24. apríla zaslalo mestskej časti (MČ) Sídlisko KVP list, v ktorom ho informovalo o plánovanej oprave miestnej komunikácie. „Toho času sa realizuje verejné obstarávanie na výber dodávateľa,“ uvádza v liste.
Keďže sa v avizovaných letných mesiacoch práce nezačali, Lörinc sa podľa vlastných slov opäť obrátil na magistrát. „Primátor požiadal doplniť do projektu cyklotrasy. Keďže dodávateľ nie je vysúťažený, v tomto roku k rekonštrukcii cesty nedôjde. MČ nemôže investovať do cudzieho majetku a je to práve mesto Košice, ktoré by malo investovať do svojho majetku, aj preto, že táto cesta je veľmi obľúbená a výhľadovo bude zaťažená ešte vo väčšej miere,“ uviedol.
Ako povedal, už teraz je napojenie tejto cesty na Triedu KVP v čase rannej a popoludňajšej špičky za hranicou znesiteľnosti.
Pracuje sa na trasovaní
Magistrát potvrdil, že verejné obstarávanie na rekonštrukciu cesty vypísané nebolo. Fabian ozrejmil, že v čase písaniu listu sa o jeho vypísaní uvažovalo. „Pár dní po zaslaní listu na MČ sme na základe odporúčaní z porady primátora mesta rozhodli postupovať iným spôsobom. V rámci novej stratégie mesta sme prehodnotili náš pôvodný zámer,“ uviedol.
Podľa jeho slov už všetky ďalšie líniové stavby, ktoré mesto odvtedy schvaľuje, podliehajú komplexnému posúdeniu. „V ňom sa napríklad skúma aj možnosť, či sa v danom úseku nedá postaviť aj cyklochodník, respektíve združený chodník pre peších a cyklistov,“ spresnil s tým, že v súčasnosti sa pracuje na najoptimálnejšej podobe cyklochodníka v rámci Ulice Jána Pavla II. a jeho trasovaní.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Rusko je pripravené stretnúť sa s predstaviteľmi Spojených štátov toľkokrát, koľkokrát bude potrebné na dosiahnutie riešenia vojny na Ukrajine. Uviedol to v stredu hovorca Kremľa Dmitrij Peskov po tom, čo rokovania medzi prezidentom Vladimírom Putinom a americkými predstaviteľmi nepriniesli prielom.
Ministerstvo životného prostredia pod vedením Tomáša Tarabu navrhuje znížiť stupeň ochrany povodia vodárenskej nádrže Starina v rámci zonácie Národného parku Poloniny, čo by mohlo ohroziť pitnú vodu viac ako 600-tisíc obyvateľov východného Slovenska. Organizácia Aevis varuje, že tento krok predstavuje vážnu hrozbu a veľký hazard pre zásobovanie pitnou vodou v oblasti.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.