KSK nevie, či vlaky zadarmo poškodili autobusárov
KOŠICE – Košický samosprávny kraj (KSK) zatiaľ nevie s istotou povedať, či sa ich obavy z úbytku cestujúcich z autobusových liniek po zavedení nulového cestovného pre študentov a dôchodcov potvrdili.
„Ešte je veľmi skoro, aby dopravcovia hovorili o presných číslach. Na porovnanie a presnú štatistiku treba dlhšie obdobie. Ideálne je porovnávať rok s rokom, lebo inak sú čísla skresľujúce,“ uviedla pre košice:dnes hovorkyňa predsedu KSK Zuzana Bobríková. S prvými reálnymi číslami a porovnaniami podľa nej počítajú po prvom štvrťroku 2015.
Jedným z prvých reálnych dopadov zavedenia nových vlakov RegioJet je nateraz zrušenie linky Michalovce-Košice-Brno-Praha prevádzkovanej spoločnosťou Eurobus Košice. Autobusy na tejto linke prestanú jazdiť od 12. januára. “Toto nepopulárne rozhodnutie urobila naša spoločnosť najmä v dôsledku rozsiahlych zmien v železničnej doprave zavedením nových atraktívnych spojení medzi Košicami a Prahou,” zdôvodnila spoločnosť Eurobus zrušenie linky na svojej webovej stránke.
Košický samosprávny kraj mal už vlani výhrady voči zavedeniu nulového cestovného v železničnej doprave pre niektoré skupiny cestujúcich. „Tento krok môže spôsobiť odliv cestujúcich z autobusových liniek, čo môže priniesť zníženie počtu cestujúcich, pokles tržieb a následne väčší nápor na náš rozpočet, z ktorého hradíme dopravcom straty,“ uviedla vtedy Z. Bobríková.
Foto: Ivan Fleischer
Odporúčané články
V nadchádzajúcom týždni budú v Košickom kraji prebiehať plánované odstávky elektriny v zmenšenom rozsahu. Upozorňujeme obyvateľov dotknutých lokalít, aby svoje aktivity prispôsobili dočasnému prerušeniu dodávky.
Vláda Slovenskej republiky schválila s pripomienkou v stredu návrh na zmenu a doplnenie nariadenia č. 353/2025 Z. z., ktoré vykonáva zákon o adresnej energopomoci. Cieľom je aktualizovať spôsob výpočtu hodnoty energopoukážky, ktorý zodpovedá skutočným cenám a objemom tepla.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.