Ktorí fušeri „opravili“ čadičové kocky?
Čadičová dlažba komplikovala parkovanie vodičom na Bočnej ulici. Pod váhou áut sa kocky uvoľňovali a boli rozhádzané. Ešte v auguste sme sa pýtali na magistráte, kedy sa bude tento úsek opravovať. Doteraz sme nedostali odpoveď. Nejaké opravy sa tam medzičasom začali, ale výsledok pôsobí viac než zúfalo.
Chýbajúca a vytŕčajúca dlažba vytvárala diery, ktoré mohli spôsobiť poškodenie vozidiel. Často sa tam pohybujú chodci, aj im hrozil úraz.
Už v polovici augusta sme na problém upozornili magistrát mesta a pýtali sa, kedy chcú problém riešiť a či neuvažujú nad zmenou dlažby. Vyjadrenia sme sa nedočkali, no odpoveďou nám boli prebiehajúce práce na danom úseku. Na mieste sa nachádzali kôpky s vybratými kockami, miesto označili dopravnou páskou a značkami. Práca, ktorá by mohla byť hotová za deň-dva, sa však predlžovala a povyberaná dlažba znemožnila využívanie parkovacích miest na skoro tri týždne.

Len zasypané diery
Opäť sme sa obrátili na magistrát v stredu, znova sme urgovali odpovede na naše otázky. Hneď na druhý deň kôpky s kockami zázračne zmizli a parkovacie miesta boli zrazu využiteľné.
Keď sme však prišli včera na Bočnú ulicu, nestačili sme sa čudovať. Priam rozum zastáva nad vykonanými prácami, ktoré sa dajú pokojne nazvať fušerskými. Diery po chýbajúcich kockách vyplnili neopracovanými kameňmi a pieskom. Inde zas kocky vložili späť, ale neupevnili ich. Čoskoro budú opäť rozhádzané naokolo.
Fotky sme včera poslali na magistrát a pýtali sme sa, kto odviedol takú ukážkovú prácičku a či je s ňou mesto spokojné. Do uzávierky dnešného vydania sme odpoveď nedostali.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Mesto Košice pokračuje v projekte obnovy národnej kultúrnej pamiatky – súboru kalvárskych kaplniek v Košiciach aj s blízkym areálom. V uplynulých mesiacoch sa uskutočnili všetky prípravné práce týkajúce sa získania a realizácie viacerých odborných posudkov, sondáží a archeologického, reštaurátorskeho aj architektonicko-historického výskumu, ktoré boli podmienkou Krajského pamiatkového úradu (KPÚ) pre štartom ich komplexnej obnovy.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Koncom novembra zverejnil magistrát na svojej sociálnej sieti informáciu o celoslovenskom ocenení, ktoré dostalo dobrovoľnícke podujatie „Príbehy evanjelického cintorína – ožívajúca záhrada pamäte“ za úpravu zanedbaného parku nad sladovňou. Boli sme sa preto pozrieť na historický evanjelický cintorín na Žriedlovej ulici za Starou sladovňou aj my.