Magistrát vlani vybavil viac ako 115-tisíc požiadaviek Košičanov
Kanceláriu prvého kontaktu na košickom magistráte navštívilo vlani viac ako 115-tisíc ľudí. Ide o najvyšší počet vybavených stránok za ostatných osem rokov. Informovala o tom hovorkyňa mesta Linda Šnajdárová.
Tento druh kontaktu s občanmi nie je podľa jej slov jediný, ktorý samospráva obyvateľom ponúka. „Hlavným informačným kanálom mesta je webový portál www.kosice.sk. Práve jeho prostredníctvom sme Košičanom priniesli množstvo aktualít a užitočných informácií, neraz aj nad rámec zákona. Už v roku 2013 sme v Košiciach spustili systém zverejňovania zmlúv, objednávok a faktúr s jednoduchým vyhľadávaním a automatickým radením. Od 1. januára do 31. decembra 2017 bolo zverejnených až 9556 povinných dokumentov, z toho 1 482 objednávok, 5 367 faktúr a 2 707 zmlúv,“ priblížila Šnajdárová.
Občania minulý rok v 208 prípadoch elektronickým, poštovým alebo osobným podaním využili možnosť získať informácie prostredníctvom žiadostí v zmysle zákona o slobodnom prístupe k informáciám.
[ad][/ad]Až 80 elektronických služieb
Mesto Košice ponúka pre občanov celkovo 80 elektronicky poskytovaných služieb. Najvyužívanejšou je podľa Šnajdárovej zverejňovanie zmlúv. „Mesto eviduje 2 500 až 3 800 návštev mesačne, vo februári 2017 to bolo až 6 200 návštev. Značne využívané sú aj ďalšie služby vo zverejňovaní informácií – napríklad daňové nedoplatky alebo zoznamy zdaňovaných psov,“ povedala.
„Z transakčných služieb je najviac využívaná služba všeobecnej agendy Ústredného portálu verejnej správy, ktorú mesto Košice podporilo elektronizáciou a všetky podania sa tak automatizovane prenášajú do systému mesta na správu registratúry. V minulom roku bolo mestu elektronicky doručených 1 716 podaní. Najviac podaní, cca 74 percent, prijíma mesto zo súdov a od exekútorov. Okrem všeobecnej agendy je využívaný aj špecializovaný portál elektronických služieb www.esluzbykosice.sk, cez ktorý prichádzajú podania týkajúce sa daní a poplatkov, dopravy a komunikácii a pod. Počet elektronických podaní pritom neustále narastá,“ doplnila Šnajdárová.
Mestským častiam v Košiciach bolo v minulom roku doručených 1 510 elektronických podaní, pričom v roku 2016 to bolo iba 13 podaní. Vlani v letných mesiacoch mesto Košice spustilo ďalších 13 nových služieb. „Ide o služby z oblasti životného prostredia, dopravy a komunikácií, daní a poplatkov, školstva a pod. Tieto služby umožňujú občanom a podnikateľom získať informácie, komfortne vybaviť úradnú komunikáciu z pohodlia domova či kancelárie a flexibilnejšie komunikovať so samosprávou,“ dodala hovorkyňa.
(TASR, JH)
Odporúčané články
O zmene nebezpečnej križovatky pri amfiteátri na Festivalovom námestí sa hovorí už dlhé roky. Obyvatelia Košíc si môžu všimnúť obrovské žeriavy na stavbe polyfunkčného objektu, zmenu dopravy je badať na časti Starej spišskej cesty. Práce na zmene križovatky mali podľa magistrátu začať v septembri tohto roka. Prevažnú časť má budovať developer. Mesto sa finančne bude podieľať na prestavbe križovatky spolu s investorom CTR.
Verejné korčuľovanie v Košiciach začína svoju zimnú sezónu a na výber je v meste hneď niekoľko možností. Prinášame prehľad, kde si môžete obuť korčule – či už hľadáte romantické klzisko pod holým nebom (Alejová, Mestský park), alebo preferujete krytú arénu. V článku prinášame rozpis platný na túto zimnú sezónu.
Už od pondelka 24. novembra prebiehajú v Abú Zabí majstrovstvá sveta v kickboxe dospelých pod hlavičkou známej organizácie WAKO. Za Slovensko bojovali aj dve ženy, jedna z nich je členkou našej redakcie.