Medzi Košicami a Prešovom mohlo podľa strany Hlas dôjsť k zrážke dvoch lietadiel
Nad východným Slovenskom podľa strany Hlas – sociálna demokracia hrozila zrážka dvoch lietadiel. Podľa spomínanej strany sú do štátnych podnikov nominovaní ľudia čisto na základe politickej príslušnosti a nie na základe odbornosti. Informovala o tom hovorkyňa strany Patrícia Macíková.
Odvolanie riaditeľa štátneho podniku
Strana vyzýva ministra dopravy a výstavby Pavla Lančariča, aby okamžite začal konať a odvolal generálneho riaditeľa štátneho podniku Letových prevádzkových služieb Martina Kabáta. „Po kauze zlatých padákov pre manažment podniku, na ktorý upozornil Hlas – sociálna demokracia, sa ukázalo ďalšie vážne pochybenie šéfa podniku Martina Kabáta,” uviedol predstaviteľ Hlasu Samuel Migaľ.
Lietadlá údajne delilo približne 300 metrov
K blízkemu stretu lietadiel malo dôjsť 6. mája predpoludním, kedy v slovenskom vzdušnom priestore vládli bežné podmienky. K incidentu malo údajne dôjsť o 10:29. Lietadlo na ceste z Billundu do Antálye delilo od lietadla smerujúceho z Rhodosu do Helsínk približne 300 metrov. Dispečer mal lietadlá navigovať k sebe, čo zaznamenal aj letový radar. Incident sa mal odohrať vo vzdušnom priestore medzi Košicami a Prešovom. Informuje vo svojom videu strana Hlas – SD.
Štátne podniky nevedú ľudia v odbore, tvrdí Hlas – SD
Nad východným Slovenskom sa vo vzdušnom priestore začiatkom mája údajne takmer zrazili dve dopravné lietadlá. Podľa letových dispečerov ide o dôsledok zlých manažérskych rozhodnutí v štátnom podniku Letové prevádzkové služby.
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ: Výstavba R2 pokračuje výstavbou mostov a odpočívadla Valaliky
„Je čas to po voľbách zmeniť a odbornosť a profesionalita musia byť základným kritériom pre takéto nominácie. Navyše incident hroziaci veľkou medzinárodnou blamážou kompetentní tajili. Je to škandál a očakávam, že minister dopravy Lančarič sa s prípadom oboznámi a bude rezolútne konať,“ dodal Migaľ.
Vyjadrenie Letovej prevádzkovej služby
,,Pri prevádzkovej udalosti zo dňa 06. 05. 2023 v žiadnom prípade nedošlo k ohrozeniu bezpečnosti lietadiel, ich posádok, ani pasažierov, ani nehrozilo žiadne nebezpečenstvo zrážky lietadiel,” uviedla pre našu redakciu KOŠICE: DNES hovorkyňa Letovej prevádzkovej služby (LPS) Slovenskej republiky Michaela Legelová.
Podľa jej slov sa uvedené lietadlá k sebe reálne fyzicky nikdy nepriblížili na vzdialenosť menšiu ako 4,5 kilometra a v horizontálnej rovine sa nikdy fyzicky nekrižovali. Daná situácia si ani nevyžadovala žiadny aktívny zásah automatického protikolízneho systému TCAS, ktorým boli vybavené predmetné lietadlá.
Vertikálna vzdialenosť nebola štandardná
Jediným dôvodom na prešetrenie tejto prevádzkovej udalosti bola skutočnosť, že vertikálna vzdialenosť predpokladaných trajektórií, teda ich rozostup, po ktorých sa dané lietadlá pohybovali, avšak každé v inom čase, bola o 100 stôp menšia, ako štandardne predpísaných 1000 stôp. Vzhľadom na časový odstup reálne teda žiadne nebezpečenstvo zrážky nehrozilo.
,,Veľmi dôležitá je skutočnosť, že dané lietadlá sa po týchto trajektóriách pohybovali v časovom odstupe, čo znamená, že priamo nad sebou nikdy neleteli,” dodala hovorkyňa LPS.
Podľa ministerstva dopravy ide o predvolebnú kampaň
,,Ministerstvo dopravy sa nebude zapájať do predvolebnej kampane a reagovať na vyhlásenia politikov. K žiadnej zrážke nedošlo a ani nehrozilo, že by sa mala stať,” uviedol pre našu redakciu KOŠICE: DNES hovorca Ministerstva dopravy Slovenskej republiky Martin Petro.
Zdroj: SITA (mlu)/NM
Odporúčané články
Verejné korčuľovanie v Košiciach začína svoju zimnú sezónu a na výber je v meste hneď niekoľko možností. Prinášame prehľad, kde si môžete obuť korčule – či už hľadáte romantické klzisko pod holým nebom (Alejová, Mestský park), alebo preferujete krytú arénu. V článku prinášame rozpis platný na túto zimnú sezónu.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Neslávne známy podjazd pri katastrálnom úrade v Barci je po 20 rokoch opravený. Podjazd bol opätovne spustený 7. novembra 2025. Roky bol bremenom MČ Barca, aj keď spadá do oblasti MČ Juh a dlho sa riešilo aj určenie jeho vlastníka. Registráciou občianskeho združenia Zachráňme podjazd sa zabezpečilo odstránenie havarijného stavu. Električková trať, ktorá na ňom prechádza, stále čaká na opravu.