Mestskí policajti na love
Prvýkrát od začiatku júla, keď spustila firma EEI nový systém plateného parkovania v širšom centre Košíc, sa včera dopoludnia do ulíc vo veľkom rozbehli mestskí policajti. Kontrolovali, či majú vodiči zaplatené parkovanie a či ich autá nestoja na miestach, kde nemajú čo robiť.
Policajti sa do spoplatnených zón vybrali vyzbrojení tabletmi a smartfónmi, ktoré dostali od EEI. Pracovníci parkovacej fi rmy im zo svojho vozidla, ktoré od rána brázdilo ulice, posielali informácie o previnilcoch vrátane miesta a evidenčného čísla auta.
Na Bačíkovej len jeden
V rezidentských zónach kontrolovali, či tam neparkujú autá bez rezidentskej karty, na návštevníckych a platených parkoviskách v centrálnej mestskej zóne zasa to, či vodiči zaplatili parkovné.
„Zatiaľ sme prekvapení, ako málo je takých, ktorí nemajú zaplatené parkovné. Vieme si to skontrolovať na smartfnoch
aj keď nemajú lístok za oknom. Dnes sme napríklad narazili na auto, pri ktorom nám systém ukázal, že nemá zaplatené parkovné, ale lístok za sklom mal. kázalo sa, že vodič sa len pomýlil pri zadávaní evidenčného čísla,“ povedali nám členovia hliadky na Bačíkovej ulici.
Počas včerajšej akcie do jedenástej dopoludnia spomínaná hliadka zistila len jeden parkovací priestupok. Na vodiča čakali pri aute 10 minút a potom už nasledovala obligátna papučka.
Rozdávali aj predvolania
Ostatné hliadky však narazili počas akcie, ktorá trvala od rána do jednej popoludní, na viacero previnilcov. „V spoplatnených parkovacích zónach bolo zistených 67 parkovacích priestupkov,“ informoval nás Miroslav Sambor z komunikačného odboru košického magistrátu. Zároveň však upozornil, že nie všetky skončili pokutou alebo nasadenou papučou. Podľa závažnosti ich totiž policajti môžu riešiť aj napomenutím.
V niektorých prípadoch si zasa vodiči našli za stieračom predvolanku na riešenie priestupku na mestskej polícii. Presnejšiu štatistiku o výsledkoch akcie zameranej na parkovanie v spoplatnených znach sme včera z mesta do uzávierky nedostali.
Foto: fer
Odporúčané články
Mestskí poslanci na ostatnom rokovaní mestského zastupiteľstva schválili Všeobecne záväzné nariadenie (VZN) mesta Košice o výkone správy verejného osvetlenia a cestnej svetelnej signalizácie. Definuje povinnosti stavebníkov a ďalších osôb, ktoré svojou činnosťou zasahujú do funkčnosti verejného osvetlenia alebo cestnej svetelnej signalizácie vo vlastníctve a správe mesta.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.


