Ministerstvo vnútra podporí projekty na vzdelávanie detí z marginalizovaných komunít
Ministerstvo vnútra SR finančne podporí projekty zamerané a vzdelávanie a starostlivosť o deti vo veku 0 až 3 roky z marginalizovaných rómskych komunít. Ako rezort informoval v tlačovej správe, projekty by primárne mali byť zamerané na rozvoj zmyslového, pohybového, rozumového, jazykového, psychického a sociálneho potenciálu detí. Na podporu projektov má ministerstvo z európskych zdrojov k dispozícii 500 000 eur.
„Výskumy opakovane potvrdzujú, že účasť detí na programoch vzdelávania a starostlivosti v ranom detstve môže vo významnej miere pozitívne ovplyvniť ich neskoršie úspechy v oblasti vzdelávania. Sú pre deti obrovskou príležitosťou postaviť sa na vstupe do povinného vzdelávania spolu so svojimi rovesníkmi na rovnakú štartovaciu čiaru,” uvádza ministerstvo s tým, že preukázané sú aj dlhodobejšie efekty programov vzdelávania a starostlivosti v ranom detstve, ako napríklad vzťah medzi predškolskou prípravou a zárobkovou činnosťou v dospelosti. „Investovať energiu a financie do zlepšovania kvality systému vzdelávania a starostlivosti v ranom detstve sa preto naozaj oplatí,” konštatuje rezort.
Oprávnenými žiadateľmi o dotácie na projekty sú v tomto prípade mimovládne neziskové organizácie, ako aj cirkevné právnické osoby. „Pre túto výzvu je oprávneným miestom realizácie projektu celé územie Slovenskej republiky, okrem Bratislavského kraja,” dodáva ministerstvo s tým, že žiadatelia sa na projektoch majú podieľať päťpercentnou spoluúčasťou.
Zdroj: (SITA, sa;DSe)
Odporúčané články
Štát, mestá aj obce obstarávajú od minulého leta výrazne menej transparentne. Počet súťaží na bežné tovary a služby klesol na tretinu oproti počtu spred augusta 2024. Dôvodom sú zmeny, ktoré pre verejné obstarávanie presadil vtedajší minister investícií Richard Raši (Hlas-SD). Uviedla to Nadácia Zastavme korupciu s tým, že na tieto riziká už vtedy upozorňovala. Po roku zanalyzovala spolu s kanceláriou AGM Partners zmeny v nákupoch. Výsledky podľa nadácie nepotešia najmä v čase konsolidácie, kde sa ráta každé euro.
V Košiciach sa v ako prvom slovenskom meste uskutočnil prieskum duševného zdravia v základných školách (ZŠ). Ako mesto informovalo, jeho výsledky sú priaznivé, väčšina žiakov sa v škole cíti príjemne, bezpečne a má pozitívne vzťahy so spolužiakmi aj učiteľmi.
V novembri sme priniesli článok, v ktorom pedagógovia základných a stredných škôl opisujú nedostatok učiteľov v školách, kde pôsobia. Pýtali sme sa magistrátu aj KSK, ako plánujú tento vypuklý problém riešiť. Mesto v novoprijatom dokumente pomenúva ambície a procesy, ktorými chce zlepšiť školstvo vo svojej pôsobnosti. Kraj sa snaží prepájať školy s odborníkmi z praxe.