Na koľajniciach v Čermeli pribudne „Vlasta“
Historické železničky v maďarskom Miškolci a v Košiciach na Slovensku uspeli v konkurencii takmer dvesto projektov a získali financie na ďalší rozvoj.
Slovensko-maďarský projekt získal finančnú injekciu z medzinárodného grantového programu Interreg. Peniaze použijú na obnovu dvoch blízkych úzkorozchodných železníc, Košickej detskej historickej železnice (KDHŽ) a železnice v Miškolci – Lillafüredi Állami Erdei Vasút (LÁEV), ktoré spájajú podobné problémy.
Celkový rozpočet projektu je takmer 578-tisíc eur. Z toho na košickú detskú železnicu pripadne viac ako 268-tisíc eur, maďarskí partneri získali vyše 222-tisíc eur. Realizácia potrvá do konca roka 2019.

Pamätník „Miškolc“
Vďaka získanej podpore chcú nadšenci na detskej železnici dokončiť stavbu staničnej budovy v Čermeli, obnoviť výhybňu v stanici Vpred a čiastočne opraviť železničný zvršok.
„Navyše chceme posilniť dopravu o ďalší motorový rušeň, ktorý bude mať dievčenské meno Vlasta a areál železničky spestriť železničným pamätníkom, ďalším rušňom, tentoraz na podstavci, ktorý sa bude volať Miškolc,“ uviedol Ľubomír Lehotský, predseda občianskeho združenia Detská železnica Košice.
Dodáva, že snahou je prinavrátiť detskej železnici jej pôvodnú tvár, do ktorej ale musia zakomponovať aj moderné požiadavky na prevádzkovanie takejto železnice ako atraktívneho turistického bodu v Košiciach.
Vagón „Košice“
Železnička v Miškolci rozvíja stanicu na ulici Dorottya, kde po malej modifikácii trate vznikne nová scenéria železnice. Ako ďalší prvok projektu bude spojazdnený nový vozeň, identický s už používaným malým uzavretým vozňom. V mene partnerstva dostane názov „Košice“.
Historické úzkorozchodné železnice v Miškolci (LÁEV) a Košiciach (KDHŽ) majú spoločnú históriu a patria ku kultúrnemu dedičstvu v strednej Európe.
Odporúčané články
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.
O zmene nebezpečnej križovatky pri amfiteátri na Festivalovom námestí sa hovorí už dlhé roky. Obyvatelia Košíc si môžu všimnúť obrovské žeriavy na stavbe polyfunkčného objektu, zmenu dopravy je badať na časti Starej spišskej cesty. Práce na zmene križovatky mali podľa magistrátu začať v septembri tohto roka. Prevažnú časť má budovať developer. Mesto sa finančne bude podieľať na prestavbe križovatky spolu s investorom CTR.
Európsky parlament a členské štáty Európskej únie sa v stredu dohodli na zákaze dovozu všetkého ruského zemného plynu do EÚ najneskôr do jesene 2027. Dohoda predstavuje kompromis medzi členskými štátmi a Parlamentom, ktorý požadoval skoršie zavedenie zákazu.