Na košickom obchvate sa pracuje na mostoch, začínajú stavať aj protihlukové steny
Dva roky trvajúca výstavba košického obchvatu na druhom úseku R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany v dĺžke vyše 14 kilometrov pokračuje v plnom prúde. Aktuálne stavbári pracujú na mostných objektoch, protihlukových stenách či oporných múroch.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) o tom v piatok (3. 5.) informovala s tým, že budujú aj násypy cestného telesa a ukončili stavbu nosnej konštrukcie mostu vedúceho ponad železnicu a cestu III. triedy. Súčasne sa pracuje aj na kanalizácii R2.
„V niektorých častiach stavby košického obchvatu prebieha položenie nestmelenej zmesi zo štrkodrviny a podkladnej vrstvy cementom stmelenej zmesi. Na vybraných miestach sa už dokonca realizujú podkladné a ložné asfaltové konštrukčné vrstvy vozovky,“ priblížili diaľničiari. Najbližšie budú pokračovať v budovaní mostov a násypov.
„Pred letom sa spustí do prevádzky vetva križovatky Košice, juh v smere na Milhosť, čím bude presmerovaná tranzitná doprava z prevádzkovaného úseku R4 a budeme môcť rozvinúť stavebné práce na novej vetve križovatky,“ uviedla diaľničná spoločnosť.
Súčasťou druhého úseku košickej R2 bude trinásť mostov, tri križovatky aj protihlukové steny v dĺžke cez 7 kilometrov. Nový úsek bude súčasťou juhovýchodného obchvatu Košíc a napojí sa na už dokončený a sprevádzkovaný úsek diaľnice D1 Budimír – Bidovce v dĺžke 15,5 kilometra. Dokončenie obchvatu podľa diaľničiarov napomôže znížiť negatívne dopady dopravy na životné prostredie v meste.
„V súčasnosti celý objem dopravy, tranzitnej aj zdrojovej, prechádza po komunikačnom systéme mesta, čo znamená zvýšený hluk a znečistenie ovzdušia. Nová R2 tak odľahčí Košice a okolité obce smerovaním dopravy na diaľničný obchvat,“ dodala NDS.
Zdroj: SITA (be)