Najvyšší súd zamietol sťažnosť Kičuru, bývalý šéf hmotných rezerv zostáva vo väzbe
Najvyšší súd sa pri rozhodovaní stotožnil so závermi sudcu pre prípravné konanie ŠTS.
Senát Najvyššieho súdu SR (NS SR) na utorkovom neverejnom zasadnutí zamietol ako nedôvodnú sťažnosť obvineného bývalého šéfa Správy štátnych hmotných rezerv SR Kajetána Kičuru proti uzneseniu sudcu pre prípravné konanie Špecializovaného trestného súdu (ŠTS), ktorý zamietol jeho žiadosť o prepustenie z väzby.
Informovala o tom hovorkyňa NS SR Alexandra Važanová. Najvyšší súd sa podľa nej stotožnil so závermi sudcu pre prípravné konanie ŠTS, ktoré si ako zákonné a vecne správne osvojil. ŠTS zamietol žiadosť Kajetána Kičuru o prepustenie z väzby na konci apríla.
Polícia v rámci vyšetrovania prípadu s krycím názvom „Rezervy“ vzniesla ešte 21. apríla 2020 voči bývalému šéfovi SŠHR SR obvinenia za obzvlášť závažný zločin prijímania úplatku a za obzvlášť závažný zločin legalizácie príjmu z trestnej činnosti. Neskôr bol obvinený aj v rámci prípadu „Rezerva II“.
Zdroj: Webnoviny.sk (jl)
Odporúčané články
Botanická záhrada Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach sa tento rok stane centrom pozornosti v rámci československého festivalu Deň architektúry. Útvar hlavného architekta mesta Košice pripravil pre milovníkov prírody a architektúry jedinečnú príležitosť na objavovanie skrytých klenotov tejto zelenej oázy. V piatok, 27. septembra, o 14:00 hodine sa uskutoční komentovaná prechádzka, ktorá prinesie hlbší pohľad na vzťah medzi architektúrou a prírodou.
Vodiči jazdiaci z Podhradovej smerom do Kavečian a naspäť vedia, že najhorším úsekom na tejto trase je takzvané „esíčko” v dĺžke 400 metrov. Táto časť komunikácie je nielen úzka, ale aj v nevyhovujúcom stave, čo pravidelne spôsobuje nebezpečné situácie a hrozbu kolízií najmä pri prejazde autobusov MHD.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) upozorňuje cestujúcich, že v nasledujúcich dňoch môže dôjsť k zdržaniam v železničnej doprave v dôsledku očakávaného nepriaznivého počasia na slovenskom území i v okolitých krajinách. Na niektorých úsekoch tratí môžu extrémne zrážky a vietor spôsobiť poškodenie železničnej infraštruktúry, napríklad pádom stromov do koľajiska, strhnutím trakčného vedenia alebo podmytím tratí.