Nebezpečné ukazovatele smeru nahradia
Trieda KVP je pomerne frekventovaná štvorprúdovka. V strede cesty sú na nej osadené stĺpiky, tzv. ukazovatele smeru s dopravným značením.
Hoci by malo byť značenie viditeľné aj v noci či za šera, vodiči s ním majú problémy. Ukazovatele sú neosvetlené, špinavé, a preto aj nebezpečné.
„Cieľom montáže ukazovateľov smeru bolo zvýšiť bezpečnosť chodcov na priechode cez cestu. Bolo to najmä kvôli deťom, ktoré tadiaľ každé ráno prechádzajú do školy na Drábovu ulicu,“ uvádza sa v stanovisku odboru dopravy mesta Košice.

V stanovisku sa zároveň uvádza, že ukazovateľ smeru bude kvôli zvýšenej bezpečnosti nahradený výstražným dopravným majáčikom, ktorý je deformovateľný, po náraze sa spoľahlivo vracia do pôvodného tvaru a pri jeho deformácii nedochádza k narušeniu korpusu a tým vzniku ostrých hrán. Je mrazuvzdorný a nehorľavý. „Na uvedenom mieste by mali byť majáčiky osadené najneskôr do dvoch týždňov,“ uviedli v stanovisku.
[ad][/ad](JV)
Odporúčané články
Vodárenský systém Starina-Košice vstupuje vďaka najnovšej investícii v hodnote takmer 60 miliónov eur do rozhodujúcej etapy modernizácie. Úpravňa vody v Stakčíne, ktorá od roku 1984 drží chrbticu zásobovania veľkej časti východného Slovenska, prejde rozsiahlymi technologickými zásahmi. Dosiahne sa nielen dlhodobé zabezpečenie kvality dodávanej vody, ale zabezpečí sa aj istota dodávok tak, aby sa na vodu zo Stariny mohlo dlhodobo spoliehať ďalších približne štyridsať obcí v desiatich okresoch východného Slovenska.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
V novembri sme priniesli článok, v ktorom pedagógovia základných a stredných škôl opisujú nedostatok učiteľov v školách, kde pôsobia. Pýtali sme sa magistrátu aj KSK, ako plánujú tento vypuklý problém riešiť. Mesto v novoprijatom dokumente pomenúva ambície a procesy, ktorými chce zlepšiť školstvo vo svojej pôsobnosti. Kraj sa snaží prepájať školy s odborníkmi z praxe.