Nebezpečný nadchod opravia
Magistrát mesta sa po kritike zo strany obyvateľov Barce rozhodol opraviť nebezpečný nadchod cez rýchlocestu R4, ktorý je pre rekonštrukciu koľajníc pri VSS viac využívaný obyvateľmi. A to aj napriek tomu, že objekt radnica nevlastní.
Most pre chodcov využíva od spustenia dopravných obmedzení podstatne viac ľudí ako predtým. Frekventovaný nadchod, ku ktorému sa nikto nehlási, je však v zlom stave, sú tam polámané a uvoľnené dlaždice.
Postavili ho pred 15 rokmi, keď ukončili výstavbu diaľničného privádzača Červený rak – VSS. Realizátorom stavby bol dnes už nejestvujúci Cestný investorský útvar Košice ako jedna z organizácií Slovenskej správy ciest.
[article slug=”nadchod-v-barci-ohrozuje-udi”][/article]„Uvedený nadchod pre peších, vrátane schodísk, nemá mesto vo svojom majetku,“ povedal vlani Miroslav Sambor z komunikačného referátu košického magistrátu.
Situácia sa však zmenila – minulý týždeň opravili časť vytlčených dlaždíc. „Mesto Košice našlo financie a dáva nadchod do poriadku, aby nebola ďalej ohrozovaná bezpečnosť chodcov. Tá je pre nás prioritná. Verejnosť, potreby a požiadavky obyvateľov mesta sú pre nás najdôležitejšie,“ informoval Jozef Marko, hovorca košickej radnice.
Foto: veja
Odporúčané články
Pôsobil v mnohých krajinách sveta a zakotvil v Košiciach. Generálny riaditeľ Národného divadla Košice získal prestížnu cenu za celoživotné dielo v oblasti divadla. Toto vyznamenanie sa zväčša odovzdáva umelcom pri príležitosti významného životného jubilea. Ocenená je tak práca a tvorba, ktorú priniesli spoločnosti a divákom.
Vláda v stredu schválila návrh zákona, ktorého hlavným cieľom je zosúladiť slovenskú legislatívu s európskou smernicou o transparentnosti odmeňovania a posilniť tak zásadu rovnakého odmeňovania žien a mužov za rovnakú prácu alebo prácu rovnakej hodnoty. Nový zákon má transponovať do právneho poriadku Európsku smernicu (EÚ) 2023/970 z 10. mája 2023, ktorej transpozičná lehota uplynie do 7. júna 2026.
Redakcia KOŠICE: DNES získala exkluzívny rozhovor s mužom, ktorý dlhé roky pracuje na železniciach. Vďaka jeho osobným skúsenostiam a otvorenosti teraz našim čitateľom prinášame komplexný pohľad na problémy, ktoré rušňovodiči musia riešiť denne v stave kumulovanej únavy, pod stresom a často bez pochopenia či pomoci.