Nórske fondy podporili cykloturistiku v Košickom kraji
Košický samosprávny kraj a jeho partneri ukončili projekt Bicyklom aj za hranice. V rámci programu cezhraničnej spolupráce ho sumou 239.574 eur podporil Nórsky finančný mechanizmus. Projekt, ktorý trval 11 mesiacov, realizovali na území Košického a Prešovského kraja a Zakarpatskej Ukrajiny. Jeho hlavným cieľom bola podpora budovania diaľkových cyklistických trás.
“Zrealizovali sme dva odborné semináre zamerané na plánovanie a budovanie cyklistickej infraštruktúry, skúsenosti sme zbierali aj na študijnej ceste do Nórska. Pre nás je mimoriadne dôležité, že vďaka projektu sme mohli pripraviť koncepčné dokumenty venované budovaniu diaľkových cyklistických trás v Košickom kraji a na Zakarpatskej Ukrajine. Hotové sú aj projektové dokumentácie pre vybrané úseky diaľkových cyklistických trás v Košickom a Prešovskom kraji v dĺžke 35 kilometrov, primárne na cyklotrase EuroVelo 11,” hovorí košická krajská cyklokoordinátorka Adriana Šebešová.
“Vyznačili sme 45 kilometrov diaľkovej cyklistickej trasy, ktorá v Košickom kraji prepojila Tokaj so štátnou hranicou Ukrajiny. Zároveň sme začali s procesom monitorovania využívania cykloturistickej infraštruktúry v Košickom kraji. Presnejšie údaje budeme mať vďaka dvom prenosným cyklistickým sčítačom, ktoré sme nainštalovali z projektových prostriedkov,” dodala Šebešová.
Projekt Bicyklom aj za hranice je už tretí v rade projektov cezhraničnej spolupráce realizovaný v Košickom kraji na tému cyklistiky, na ktorom sa podieľal Úrad Košického samosprávneho kraja. Výška nenávratného finančného príspevku bola 239.574 eur.
Podľa Šebešovej sa im podarilo jasne identifikovať jeden z hlavných problémov rozvoja cykloturistiky v Košickom kraji, a to nízku úroveň pripravenosti cyklistickej infraštruktúry. Z tohto dôvodu začali pripravovať strategické a plánovacie dokumentácie.
“Dnes už môžeme skonštatovať, že Košický samosprávny kraj je oveľa viac ako kedykoľvek predtým pripravený na reálny rozvoj cykloturistiky,” hovorí krajská cyklokoordinátorka Adriana Šebešová.
“Vďaka týmto aktivitám sa podarilo pripraviť na realizáciu stavby cyklistických cestičiek v dĺžke 31 km. Je medzi nimi napríklad Galéria okolo skaly ponad rieku Hornád, úsek cyklistickej cestičky Košice – Nižná Myšľa – Ždaňa – Čaňa – Trstené pri Hornáde, či cyklistické cestičky okolo Zemplínskej Šíravy,” doplnila.
Z koncepcie, ktorú KSK má, vyplýva, že 49 % z navrhovanej siete je hotových, 25 % si vyžaduje rekonštrukciu a 26 % je potrebné realizovať ako novostavbu, čo predstavuje 138 km nových cyklistických, prípadne účelových komunikácií. Odhadovaný rozpočet bez objektov a nákladov na majetkovoprávne vyrovnanie je 22 miliónov eur pre celý kraj.
(TASR)
Foto: TASR
Odporúčané články
Predvianočné obdobie v Sečovciach sa tento rok nesie v znamení výnimočnej udalosti. V meste dnes slávnostne vysvätili nový drevený betlehem, ktorý sa stal nielen estetickou ozdobou námestia, ale predovšetkým hlbokým duchovným symbolom blížiacich sa sviatkov.
O zmene nebezpečnej križovatky pri amfiteátri na Festivalovom námestí sa hovorí už dlhé roky. Obyvatelia Košíc si môžu všimnúť obrovské žeriavy na stavbe polyfunkčného objektu, zmenu dopravy je badať na časti Starej spišskej cesty. Práce na zmene križovatky mali podľa magistrátu začať v septembri tohto roka. Prevažnú časť má budovať developer. Mesto sa finančne bude podieľať na prestavbe križovatky spolu s investorom CTR.
Oddnes je časť parkovacích miest na Berlínskej ulici v košickej mestskej časti Sídlisko Ťahanovce spoplatnená. Ako informovala mestská časť na sociálnej sieti, k danému riešeniu dospeli po dlhoročných sporoch na základe dohody medzi mestskou časťou, mestom Košice a súkromným vlastníkom pozemkov, spoločnosťou MPV Družstvo.