Nový grafikon ZSSK reaguje na nárast cestujúcich medzi Košicami a Ukrajinou
Dopyt cestujúcich po osobnej vlakovej doprave na linke spájajúcej Košice s ukrajinskými mestami Čop a Kyjev sa podľa Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) zvyšuje, reagovala na to aj vo svojom novom grafikone.
Košický samosprávny kraj (KSK) by viac uvítal zvýšenie aktuálnej železničnej dopravy v oblastiach, kde dlhodobo absentuje základná železničná dopravná obslužnosť.
Nový cestovný poriadok začal platiť v nedeľu. Ako pre TASR uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč, národný dopravca eviduje nárast dopytu cestujúcich na uvedenej linke predovšetkým po zrušení vízovej povinnosti pre občanov Ukrajiny. “Cesta vlakom totiž prebieha plynulo a bez zdržania, pričom na cestných priechodoch medzi Slovenskom a Ukrajinou je často nutné čakať aj viac ako hodinu. Linka do Kyjeva funguje už dlhé roky, avšak v súvislosti s migráciou pracovnej sily z Ukrajiny a rozvojom cestovného ruchu očakávame stúpajúcu tendenciu počtu cestujúcich medzi Slovenskom a Ukrajinou,” vysvetlil.
[ad][/ad]Košický kraj navštevuje čoraz viac ľudí z Ukrajiny aj podľa štatistík organizácie Košice Región Turizmus, ktorá v období od júna do augusta zaevidovala 3024 návštevníkov a 6981 prenocovaní v celom kraji. Rovnako za tým vidí vlaňajšie uvoľnenie vízových pravidiel, ale aj geografickú, kultúrnu a tiež jazykovú blízkosť. “O priamom spojení s Kyjevom môžeme hovoriť pozitívne aj v kontexte zrušenej leteckej linky, ktorá v podstate fungovala na rovnakej trase, aj keď je samozrejmé, že časovo sa tieto dva druhy dopravy nemôžu rovnať. Napriek tomu je to však komfortná alternatíva zdĺhavého cestovania medzi Kyjevom a Košicami autom,” povedala výkonná riaditeľka organizácie Lenka Vargová Jurková.
Po novom už sediaci cestujúci na trase Košice – Čop a späť nemusia prestupovať v Čiernej nad Tisou. Ako pripomenula hovorkyňa predsedu KSK Anna Činčárová, zvýši sa komfort a skráti sa čas cestovania na Ukrajinu. Zmena sa nedotkne cestujúcich v ležadlovom vozni, ktorí aj doteraz cestovali do Kyjeva bez prestupu. “Táto zmena pomôže zvýšiť pohodlie cestujúcich.
Väčší prínos by však prinieslo zvýšenie aktuálnej železničnej dopravy v KSK, a to najmä v oblastiach, kde dlhodobo absentuje základná železničná dopravná obslužnosť. Napríklad na konkrétnych úsekoch Nálepkovo – Stratená – Červená Skala, Košice – Moldava nad Bodvou – Rožňava – Plešivec, Bánovce nad Ondavou – Veľké Kapušany, alebo Trebišov – Vranov nad Topľou,” spresnila.
[ad2][/ad2]Vlaky na linke Košice – Kyjev budú premávať denne a cesta bude po novom trvať približne 18 hodín. Z Košíc vyrazí vlak do Kyjeva o 15.10 h, ktorý bude mať v porovnaní so starým grafikonom skrátený jazdný čas o tri hodiny a 25 minút. V opačnom smere pôjde z Kyjeva o 18.30 h kyjevského času s príchodom do Košíc o 13.54 h, čo je v porovnaní so starých cestovným poriadkom rýchlejšie o 132 minút.
Košice sú s ukrajinskými mestami prepojené prostredníctvom priamych lôžkových vozňov bez prerušenia od roku 1947. Priamym vlakom s vozňami na sedenie boli Košice a Čop – bez nutnosti prestupu v Čiernej nad Tisou, prepojené do roku 2011. V novom cestovnom poriadku ZSSK pribudli priame vlaky z Košíc do ukrajinského Čopu a späť so zaradenými priamymi vozňami linky Košice – Kyjev s prípojmi v Košiciach do a z Prahy a Bratislavy. Ako národný dopravca uvádza, ide o jednu z dôležitých zmien grafikonu vlakovej dopravy v KSK.
(TASR)
[ad3][/ad3]Odporúčané články
Učinili tak na mimoriadnom rokovaní v piatok popoludní. Na základe schválenej dohody zaniknú všetky doterajšie vzájomné sporné i nesporné nároky medzi samosprávou a spoločnosťou, ktoré sa týkajú užívania priľahlého areálu pri Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE, predtým Mestská krytá plaváreň Košice).
Ide o dôsledok nedávneho nepriaznivého počasia. Ako Mestské lesy informovali, ide o lokalitu pri dobývacom priestore „KERKO“, mapku výskytu možno nájsť na sociálnej sieti.
Už v nasledujúcej letnej sezóne by sa návštevníci Národného olympijského centra plaveckých športov (NOCKE) mohli spúšťať z jeho novej tobagánovej veže. Pre svoje letné osvieženie budú mať na výber 55-metrový turbo alebo pomalší 90-metrový klasický tobogán.