Obyvatelia sa vyjadria k výstavbe cesty R2 Včeláre – Košice
Národná diaľničná spoločnosť rozbieha na budúci týždeň zhromaždenia občanov obcí dotknutých zámerom výstavby Rýchlostnej cesty R2 v úseku Včeláre – Košice – Šaca na verejné prerokovanie. Prvé stretnutie sa uskutoční už v pondelok večer v Moldave nad Bodvou. Výstavbou sú dotknuté obce Hrhov, Dvorníky – Včeláre, Zádiel, Drienovec, Hosťovce, Turňa nad Bodvou, mesto Moldava nad Bodvou, Mokrance, Čečejovce, Cestice, Veľká Ida, mestská časť Košice – Šaca.
Cieľom investície je skvalitnenie ciest, zvýšenie priepustnosti a zvýšenie bezpečnosti. Odstránením prejazdu sa zníži miera obťažovania obyvateľov tranzitnou dopravou a zlepší sa bezpečnosť premávky a životné podmienky v spomínaných obciach.
Podrobnejšie informácie nájdu záujemcovia na internetovej stránke enviroportal.sk.
Obyvatelia môžu podávať pripomienky k zámeru na verejných zhromaždeniach alebo písomne na Ministerstvo životného prostredia SR, Odbor posudzovania vplyvov na životné prostredie Námestie Ľudovíta Štúra 1, 812 35 Bratislava.
Podľa zverejnených dokumentov návrh trasy bol vypracovaný v dvoch variantoch modrý a zelený, pričom je rozdielna ich dĺžka i náklady.
Realizácia výstavby sa má začať v roku 2022
Modrý variant je dlhší a pokiaľ by sa staval v plnom profile, náklady by sa pohybovali na úrovni vyše 500 miliónov eur bez DPH, zelený variant je kratší a náklady na jeho vybudovanie v plnom profile by sa pohybovali v objeme vyše 384 miliónov eur bez DPH. V zhrnutí Správy o hodnotení vplyvov sa uvádza, že v rámci doterajšieho posudzovania sa ako výhodnejší ukazuje zelený variant s dĺžkou vyše 31 kilometrov. Stavba je rozdelená na dve etapy – I. etapa Včeláre – Moldava nad Bodvou, II. etapa Moldava nad Bodvou – Šaca. Realizácia by mala začať v roku 2022 a ukončenie je plánované v roku 2026.
Národná diaľničná spoločnosť pri zelenom variante už vyriešila aj požiadavku obyvateľov Mokraniec, aby bola rýchlostná cesta posunutá. Ako sa uvádza v zhrnutí Správy o hodnotení vplyvov, oproti pôvodne plánovanej trase bude cesta posunutá o 150 až 200 metrov, čím sa vylúči aj asanácia rodinného domu oproti železničnej stanici. Navrhované riešenie tiež prispeje k zlepšeniu životného prostredia.
Podľa zhrnutia Správy o hodnotení vplyvov na životné prostredie výstavbou zeleného variantu dôjde k zníženiu hluku, pričom ide o najšetrnejšie riešenie aj z hľadiska vplyvov na chránené územia a biotopy. Zelený variant nezasahuje do ochranných pásiem spodných vôd, pričom v porovnaní s modrým variantom pôjde o menší trvalý záber pozemkov. Zelený variant je riešením rentabilným s najnižšími investičnými nákladmi.
(SITA)
Foto: web.vucke.sk
Odporúčané články
Vianočné sviatky sú pre staršiu generáciu najmä o pocite pokoja a blízkosti rodiny. Pri výbere darčeka pre rodičov či starých rodičov sa do popredia dostáva najmä starostlivosť o zdravie, zvyšovanie domáceho pohodlia a podpora ich záľub. Ideálny dar by mal byť praktický, ľahko ovládateľný a mal by seniorom spríjemniť každodenný život. Prinášame overené tipy na darčeky, ktoré sa dajú kúpiť priamo v Košiciach.
Sviatočná atmosféra v Košiciach je v plnom prúde. Prinášame veľký prehľad podujatí, ktoré sú organizované až do januára nielen na jednotlivých trhoch v Košiciach. Pozrite si, ktorý koncert či detské vystúpenie by sa oplatilo navštíviť v predvianočnom čase.
Valné zhromaždenie dnes odsúhlasilo viacero zmien vo vedení Klubu akcionárov Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s., o.z. Novým predsedom správnej rady sa stal Stanislav Hreha. Novými členmi správnej rady sa stávajú Ľubomír Čigáš a Matej Smorada.