Odmerajú hluk od električiek
Keď sa po prvej etape rekonštrukčných prác na električkových tratiach (IKD) ľudia sťažovali na hluk, mesto dalo vypracovať po rekonštrukcii hlukovú štúdiu. Tá potvrdila, že trate sú tichšie. Teraz si magistrát objednal dve nové merania na Terase a na Slaneckej ešte pred plánovanými rekonštrukciami.
Prvú hlukovú štúdiu vypracovala Technická univerzita Košice, Úsek objektivizácie faktorov prostredia, ktorý pôsobí pri Strojníckej fakulte, za 14 400 eur. Tú druhú budú robiť Bratislavčania.
Dve merania
Mesto Košice si u firmy Euroakustik, sídliacej na Letisku M. R. Štefánika, objednalo meranie akustických parametrov električkových koľajových vozidiel pri ich prevádzkovaní na električkovej trati na Triede SNP v hodnote 15 300 eur, a tiež meranie hlukovej záťaže z pôsobenia pozemnej dopravy (cestnej a električkovej) na Slaneckej ceste v hodnote 14 850 eur.
Termíny závisia od počasia
Keďže momentálne prebieha rekonštrukcia električkových tratí (MET) na Tr. SNP a plánuje sa rozširovanie Slaneckej cesty, chceli sme vedieť, kedy sa budú robiť. „Na Triede SNP v priebehu posledného júlového týždňa a na Slaneckej v septembri. Termín pre Slaneckú sme stanovili po prázdninách z dôvodu priblíženia stavu čo najväčšej realite,“ uviedla hovorkyňa mesta Linda Šnajdárová, ktorá tiež dodala, že všetky merania sa budú robiť v závislosti od počasia, pretože nepriaznivé počasie môže ovplyvniť jeho výsledky.
[ad][/ad]Výsledky na jeseň
Ako spresnila hovorkyňa, meraním hlučnosti sa posúdi stav pred a po rekonštrukcii. „Zároveň si overíme technické riešenie rekonštrukcií a vplyv stavieb na spolupôsobenie hlukových vplyvov jednotlivých druhov dopráv.“ Dozvedeli sme sa tiež, že výsledky z meraní na Triede SNP budú známe niekedy v auguste až v septembri a zo Slaneckej cesty v októbri až v novembri.
Odporúčané články
Návrh nariadenia vlády Slovenskej republiky, ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o adresnej energopomoci, vláda v stredu 3. decembra schválila. Ministerstvo hospodárstva SR, ktoré tento návrh pripravilo, uvádza, že cieľom návrhu nariadenia je nielen ustanoviť sumy adresnej energopomoci, ale upraviť všetky potrebné aspekty pre jej úspešné poskytovanie.
Ako informovalo na sociálnej sieti Krajské riaditeľstvo Policajného zboru v Košiciach, nehoda sa stala v ranných hodinách, v smere na Furču. Vodič autobusu linky 55 dostal na namrznutej vozovke šmyk, následne prešiel do protismeru a napokon zišiel dole svahom.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.