Parkovanie bude v centre po novom, ale ako?
Na včerajšom rokovaní mestského zastupiteľstva konečne po rokoch príprav prijali poslanci koncepciu riešenia statickej dopravy. Predchádzala tomu búrlivá diskusia najmä zo strany jej oponentov.
Návrh riešenia problematického parkovania hlavne v centrálnej mestskej zóne predložila ešte v júni 2013 firma EEI, ktorá má v prenájme parkoviská v Košiciach už dva a pol roka. Vtedy však poslanci rokovanie o ňom prerušili. Najprv ho totiž mali prerokovať zastupiteľstvá mestských častí.
Viacerí poslanci včera poukazovali okrem iného na to, že koncepcia, ktorú idú schvaľovať, vôbec nereaguje na pripomienky mestských častí. “Preto navrhujem stiahnuť tento materiál z rokovania,” povedal starosta Starého mesta Ľubomír Grega. Medzi jeho pripomienkami figuroval návrh, aby prvých desať minút parkovania v centrálnej mestskej zóne bolo zadarmo. Alebo aby parkovacie lístky mimo najzaťaženejších ulíc (Kováčska, Mäsiarska) stáli 50 centov na hodinu.
Zástupca EEI však vysvetlil, že ide len o koncepciu, bez ktorej nemôžu pokračovať v konkretizácii jednotlivých opatrení. “Pripomienky mestských častí zapracujeme do už konkrétnych návrhov,” povedal poslancom. Tí nakoniec koncepciu schválili.
“Ďalšie kroky ešte len budú vypracované. Všetky bude musieť zastupiteľstvo schváliť, takže nás ešte čakajú ťažké rokovania,” uviedol pred hlasovaním primátor Richard Raši.
Podľa schválenej koncepcie bude smerovať parkovacia stratégia v Košiciach k rozšíreniu zóny plateného parkovania, ktoré má siahať od Letnej ulice na Severe až po ulicu Milosrdenstva na Juhu. Má riešiť aj rezidentské parkovacie karty za 35 eur na rok, či vybudovanie nových parkovacích miest v podzemných i nadzemných parkovacích domoch.
Foto: Ivan Fleischer
Odporúčané články
Ruský vodca Vladimir Putin tvrdí, že Moskva je údajne pripravená uzavrieť mierovú dohodu, ale je to „právne nemožné“. Referuje o tom web glavcom.ua s odvolaním sa tlačovú konferenciu šéfa Kremľa.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Počet pacientov vyžadujúcich dialýzu na Slovensku opäť stúpol. Najnovšie údaje Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI) ukazujú, že v roku 2024 bolo na pravidelnej dialyzačnej liečbe 4 445 ľudí, čo predstavuje nárast o 2,7 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom.

