Polícia upozorňuje: V kolóne spôsobenej nehodou je potrebné myslieť na záchranársku uličku
Polícia pripomína vodičom, ktorí sa dostanú do kolóny v dôsledku nehody, že musia myslieť na tzv. núdzovú uličku, teda vytvorenie priestoru pre záchranárov.
„V situácii, v ktorej rozhodujú sekundy, je nevyhnutné, aby sa záchranné zložky na miesto dopravnej nehody dostali čo najskôr,“ zdôraznila polícia poukazujúc na časté prípady takýchto kolón na vstupoch a výstupoch z hlavného mesta SR Bratislavy.
„Na komunikácii s dvomi pruhmi sa záchranárska ulička vytvára v strede, v úsekoch s viac ako dvomi jazdnými pruhmi uličku je potrebné vytvoriť medzi ľavým jazdným pruhom a k nemu priliehajúcim jazdným pruhom,“ pripomína hovorkyňa Krajského riaditeľstva Policajného zboru (KR PZ) v Bratislave Lucia Mihalíková.
Vytváranie uličky
„Dôležité je, že záchrannú uličku vytvárame nielen počas jazdy, pri počutí zvukového signálu záchranárskych vozidiel, ale ihneď, ako sa ku kolóne blížime, to znamená predtým, ako s vozidlom úplne zastavíme,“ dodala.
Upozornila, že po prejazde prvých záchranných zložiek môžu nasledovať ďalšie posádky. „Preto po prechode záchranárskych zložiek sa nevraciame hneď späť do jazdných pruhov,“ dodala.
[ad][/ad](TASR, ROČ)
Odporúčané články
Okrúhle číslo pol milióna vybavených cestujúcich sa na letisku Košice v roku 2023 podarilo dosiahnuť koncom septembra. Vlani to bolo 25. augusta a v tomto roku sa to podarilo ešte o niečo skôr, už 14. augusta. Košické letisko tak potvrdzuje kontinuálny trend výrazného nárastu dopytu po leteckej preprave. Za prvých sedem mesiacov roka vybavilo o 13 % cestujúcich viac ako za rovnaké obdobie minulého roka. Júl 2025 bol najsilnejším mesiacom v histórii letiska s vyše 132-tisíc vybavenými cestujúcimi.
Toto sú najdôležitejšie informácie, ktoré vám prinášame za uplynulý týždeň v Košiciach. Od dvoch nehôd mestskej hromadnej dopravy po protest proti progresivizmu. Náš súhrn vám ponúka prehľad kľúčových momentov, ktoré sa udiali za uplynulých sedem dní v metropole východu.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.