Posádka KOSITU je v karanténe, firma chce koncepciu nakladania s odpadom
Do kontaktu s rizikovým prostredím sa zatiaľ dostala jedna posádka spoločnosti KOSIT, ktorá je momentálne v karanténe.
Za firmu o tom v súvislosti s novým koronavírusom informovala Slavomíra Brzová s tým, že všetci jej terénni zamestnanci sú vybavení rúškami a rukavicami. Podľa vedenia firmy by vláda mala začať tvoriť efektívnu a bezpečnú koncepciu zvozu a spracovania odpadu.
[ad][/ad]Ochorenie zatiaľ nepotvrdili
Zatiaľ ani u jedného člena posádky nebolo potvrdené ochorenie COVID-19, ktoré spôsobuje nový koronavírus, firma má v súčasnosti 100-percentnú vypravenosť posádok. „Doterajšie opatrenia boli zamerané predovšetkým na to, aby boli napriek nedostupným rúškam všetci zamestnanci vybavení ochrannými prostriedkami a jednotlivé zmeny upravené tak, aby posádky zberových vozidiel prichádzali do vzájomného kontaktu podľa možnosti čo najmenej. Striedajú sa v blokoch,“ povedal generálny riaditeľ firmy KOSIT Marián Christenko s tým, že to platí aj v prípade personálu, ktorý riadi prevádzku Zariadenia na energetické využitie odpadu (ZEVO).
[ad2][/ad2]Zberné dvory sú otvorené
Všetok komunálny odpad KOSIT v súčasnosti zváža podľa zazmluvneného harmonogramu, jedným z obmedzení vo vzťahu k zvozu odpadu bolo odloženie triedeného zberu a jeho vývoz v obciach. Spoločnosť ponechala zberné dvory otvorené, no pre vstup zaviedla sprísnené pravidlá.
Podľa Christenka je žiaduce, aby Ministerstvo životného prostredia (MŽP) SR situáciu v súvislosti s novým koronavírusom a nakladaním s odpadom koordinovalo. „Som toho názoru, že vláda by mala mať komplexný program, ako aj v čase pandémie efektívne zvážať a likvidovať odpad, vyhnúť sa spôsobom nakladania s odpadom, ktoré môže predstavovať zdravotné riziko, prípadne kontaminovať okolie a v maximálnej miere preferovať jeho termické spracovanie. Pri vyše 900 stupňoch Celzia vírus neprežije,“ uviedol.
Podľa jeho slov sú na Slovensku k dispozícii dve ekologicky prijateľné zariadenia na energetické zhodnotenie komunálneho odpadu – v Bratislave a v Košiciach. Tvrdí, že do budúcnosti by mali byť spolu s recykláciou kostrou novej koncepcie odpadového hospodárstva na Slovensku.
(TASR)
Odporúčané články
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Redakcia KOŠICE: DNES získala exkluzívny rozhovor s mužom, ktorý dlhé roky pracuje na železniciach. Vďaka jeho osobným skúsenostiam a otvorenosti teraz našim čitateľom prinášame komplexný pohľad na problémy, ktoré rušňovodiči musia riešiť denne v stave kumulovanej únavy, pod stresom a často bez pochopenia či pomoci.
Ako informovalo na sociálnej sieti Krajské riaditeľstvo Policajného zboru v Košiciach, nehoda sa stala v ranných hodinách, v smere na Furču. Vodič autobusu linky 55 dostal na namrznutej vozovke šmyk, následne prešiel do protismeru a napokon zišiel dole svahom.