Príchod Volva pocítia ľudia v regióne čo najskôr, tvrdí Saková
Podpora investície automobilky Volvo na východe Slovenska je kľúčová pre rozvoj regiónov a musí pokračovať v maximálnom tempe. Po rokovaní ministerky hospodárstva Denisy Sakovej s predstaviteľmi Volvo Car Slovakia a konateľom štátnej spoločnosti Valaliky Industrial Park, ktorá je zodpovedná za výstavbu priemyselného parku pri Košiciach, to potvrdil rezort hospodárstva.
Prvé kroky pocítia ľudia čoskoro
„Urobíme všetky potrebné kroky na to, aby štát dodržal svoju časť dohody a ľudia v regióne čo najskôr pocítili príchod tohto veľkého investora,“ povedala pri tejto príležitosti Saková. Hlavným cieľom stretnutia bolo oboznámenie sa so stavom priemyselného parku Valaliky Industrial Park. V blízkej budúcnosti je totiž v rámci projektu potrebné splniť viaceré dôležité míľniky.
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ: S Volvom chce spolupracovať mnoho firiem. Prácu by mohlo nájsť takmer 16-tisíc ľudí
Automobilka potvrdila výstavbu fabriky na východe Slovenska začiatkom júla minulého roka. Investícia je už vo fáze posudzovania vplyvov na životné prostredie. Volvo Car Slovakia plánuje v novom závode zamestnať minimálne 4 500 ľudí, investícia však prinesie spolu so subdodávateľmi niekoľko ďalších tisíc nepriamych pracovných miest. S výrobou začnú už ku koncu roku 2026. Pôjde o prvý a zatiaľ jediný závod z rodiny Volvo, ktorý bude vyrábať výlučne elektromobily.
Automobilka si vyžiada aj ďalšie investície
Príchod automobilky vyvolá aj ďalšie investície. Plánované vybudovanie a zlepšenie verejnej infraštruktúry zasiahne 10 katastrálnych území. V rámci stavby ciest sa vybudujú štvorpruhové úseky v celkovej dĺžke 5 980 metrov, dvojpruhové úseky v dĺžke 9 795 m, cyklochodníky v dĺžke 10 665 m, zrekonštruujú sa úseky ciest v dĺžke 8 510 m, vybuduje sa 14 okružných križovatiek, jedna styková križovatka, dva cestné mosty, jeden železničný most a tri cyklomosty.
Zdroj: SITA (zol)
Odporúčané články
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Slovenská katolícka charita (SKCH) rozširuje svoju činnosť v oblasti podpory vylúčených rómskych komunít a nadväzuje úzku spoluprácu s mestskou časťou Košíc Luník IX. Partneri sa dohodli na vytvorení systémového a udržateľného modelu podpory, ktorý má ambíciu stať sa vzorom aj pre verejné politiky na národnej úrovni.
Pýtali sme sa Košičanov, aká polievka nesmie chýbať na ich sviatočnom štedrovečernom stole. Zisťovali sme, či prevláda tradičná vianočná kapustnica alebo šošovicová polievka, ktorá je zvyčajne spojená so symbolom bohatstva v novom roku.