Ranné kolóny od Prešova sa tak skoro neskončia
Vodiči, ktorí ráno vchádzajú do Košíc od Prešova alebo od Michaloviec, to dôverne poznajú.
Najmä v pondelok sa kolóny áut ťahajú z jedného smeru niekedy až do polovice kopca na Lingov, z druhého smeru až po odbočku na Hlinkovu. Autá sa posúvajú krokom, často stoja. Táto situácia sa každý pracovný deň začína už ráno pred pol siedmou a trvá približne do pol deviatej.

Ďalšia tortúra sa začína v opačnom smere okolo tretej popoludní.
“Mimo špičky sa do centra Košíc dostanem za nejakých desať minút, v špičke sa mi už stalo, že mi cesta trvala aj tri štvrte hodiny. Riešim to tak, že sa snažím dostať do Košíc pred pol siedmou, najlepšie už o šiestej, hoci potom musím čakať do ôsmej, keď otvárame obchod. Viem o tom, že takto to robia aj ďalší moji známi,” povedal nám Martin, ktorý dochádza každý deň do Košíc za prácou.
Podľa dopravného odborníka Pavla Titla je riešenie situácie problematické.
“Na vjazde do centra je len jednopruhová cesta. Čiastočné riešenia existujú. Čaká sa napríklad na stavbu napojenia na rýchlostné cesty R2 a R4, ktoré by odbremenili dopravu od tranzitu, to znamená áut, najmä nákladných, ktoré Košicami len prechádzajú,” hovorí Titel.
Ako uviedol, pomohlo, keby sa nákladné autá v smere od Michaloviec počas špičky nepúšťali ďalej a museli by čakať na parkovisku pri zákrute na Sečovskej, ako sa to pred rokmi už robilo.
Pripomína však, že existuje aj druhá strana problému: “Ak by sa zvýšila priepustnosť dnes zahltených úsekov, určite by sa rovnaké problémy presunuli na cesty a najmä križovatky priamo v meste.!”
Text a foto: ĽUBOMÍR FERKO
Odporúčané články
Koncom decembra sa presúva celé Slovensko zo západu na východ a naopak. Zaujímalo nás preto, čo je pre cestujúcich najlepším riešením, aby sa dostali pred a počas sviatkov za svojimi blízkmi. Prinášame informácie o tom, v ktorých vlakoch sa odporúča zakúpiť miestenku a kde je to povinné.
Premiér Robert Fico sa vo štvrtok 4. decembra v parlamente vyjadril k odškodneniu pozostalých po tragickom požiari v Mašličkove. Vyhlásil, že na pomoc nevidí dôvod, pričom úmrtie dvoch detí porovnal so zraneniami cestujúcich po vlakových nešťastiach v dôsledku zlyhania ľudského faktora. Salezián Peter Veselský, ktorý roky pracuje s Rómami na Luníku IX, to vníma ako zbytočnú paušalizáciu a poukazuje na nutnosť posudzovania jednotlivých prípadov osobitne.