Rozhodnú o štrajku v DPMK?
Zamestnanci Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) sú už druhý mesiac v štrajkovej pohotovosti.
Dnes popoludní sa majú predstavitelia základnej odborovej organizácie vodičov mestskej hromadnej dopravy pred budovou podniku na Bardejovskej ulici stretnúť so zamestnancami a vedením DPMK, s ktorými rokujú o mzdovej otázke. Na stretnutí má padnúť rozhodnutie, či šoféri vstúpia do ostrého štrajku.
Podľa predsedu tejto odborovej organizácie Ivana Horvátha táto možnosť je reálna aj počas hokejových majstrovstiev sveta. „Stále platí, že žiadame zdvihnutie miezd o 10 percent,“ uviedol.
[ad][/ad]Mesto reagovalo, že sa nikdy nebránilo diskusii o úprave výšky miezd a uvedomuje si, že práca vodičov je náročná. Samospráva však upozorňuje, že priemerný plat v DPMK dosiahol za minulý rok 1 088 eur a v rámci miest s MHD tak bol druhý najvyšší po Bratislave.
„Finančné ohodnotenie je už teraz o 7,4 percenta vyššie ako priemer v národnom hospodárstve za rok 2018 dosahujúci 1 013 eur. Nielen vodiči v DPMK si zaslúžia vyššie platy. Nemyslíme si, že forma, ktorú si zvolili, je správna.“ uvádza magistrát.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Mestskí poslanci na ostatnom rokovaní mestského zastupiteľstva schválili Všeobecne záväzné nariadenie (VZN) mesta Košice o výkone správy verejného osvetlenia a cestnej svetelnej signalizácie. Definuje povinnosti stavebníkov a ďalších osôb, ktoré svojou činnosťou zasahujú do funkčnosti verejného osvetlenia alebo cestnej svetelnej signalizácie vo vlastníctve a správe mesta.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
Európsky parlament a členské štáty Európskej únie sa v stredu dohodli na zákaze dovozu všetkého ruského zemného plynu do EÚ najneskôr do jesene 2027. Dohoda predstavuje kompromis medzi členskými štátmi a Parlamentom, ktorý požadoval skoršie zavedenie zákazu.