Rozkopané ulice netrápia len Košičanov
Rozkopané ulice, dopravné obmedzenia, nespokojní ľudia a nešťastní podnikatelia, ktorí pre rekonštrukčné práce prichádzajú o klientov a tržby nie sú len v Košiciach. Podobnú skúsenosť v týchto týždňoch zažívajú aj obyvatelia Bratislavy.
Bratislavská samospráva začala ešte v roku 2013 realizovať jeden zo strategických dopravných projektov. Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave.
Starý most rekonštruuje Združenie MHD – Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH a je financovaný z eurofondov. Európska komisia už odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie.
Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015. A práve v tom je kameň úrazu. Na stavbe totiž došlo k zdržaniam a Bratislave hrozí, že ak práce nebudú odovzdané a vyfakturované včas, môže sa tamojšia radnica dostať do vážnych finančných problémov. Ak totiž nestihnú uhradiť všetky faktúry včas, nedostanú schválené peniaze z eurofondov a celú stavbu budú musieť zaplatiť z vlastného.
Bratislavský magistrát si však túto alternatívu ešte vždy nepripúšťa. „Sklz sa nám darí dobiehať tak, aby termín dokončenia 15. decembra bol dodržaný,“ tvrdí bratislavský primátor Ivo Nesrovnal.
Súčasťou stavby je aj rekonštrukcia Štúrovej ulice v centre mesta. V minulosti jedna z najrušnejších ulíc je rozkopaná už rok. Najnovšie sa hovorí o tom, že by mala byť dokončená na jeseň, kedy plánujú ukončiť aj rekonštrukciu električkovej trate na Jesenského ulici. Podľa hlavnej dopravnej inžinierky Bratislavy Tatiany Kratochvílovej by to mohlo byť v septembri alebo októbri.
„Na Štúrovej ulici bude jazdiť električka obojsmerne, v minulosti jazdila iba jednosmerne, od Vajanského nábrežia. Plánovaná obojsmerná premávka po koľajniciach si vyžiadala prebudovanie križovatky Štúrova – Jesenského tak, aby boli možné prejazdy všetkými smermi,“ vysvetlila Kratochvílová dôvody úpravy tohto priestoru.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Koncom decembra sa presúva celé Slovensko zo západu na východ a naopak. Zaujímalo nás preto, čo je pre cestujúcich najlepším riešením, aby sa dostali pred a počas sviatkov za svojimi blízkmi. Prinášame informácie o tom, v ktorých vlakoch sa odporúča zakúpiť miestenku a kde je to povinné.
Vláda Slovenskej republiky schválila s pripomienkou v stredu návrh na zmenu a doplnenie nariadenia č. 353/2025 Z. z., ktoré vykonáva zákon o adresnej energopomoci. Cieľom je aktualizovať spôsob výpočtu hodnoty energopoukážky, ktorý zodpovedá skutočným cenám a objemom tepla.
Kybernetický útok na Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky patrí podľa Asociácie kritickej infraštruktúry Slovenskej republiky (AKI) k najvážnejším varovaniam pre štát za posledné roky. Incident spôsobil nasadenie štátnych kybernetických špecialistov z jednotiek CSIRT v rámci Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI) a z Národného bezpečnostného úradu (SK-CERT).