Slovensko oproti okolitým štátom zaostáva v podpore cyklistov
Slovensko zatiaľ v podpore a využívaní cyklistickej dopravy v porovnaní s okolitými krajinami zaostáva. Najviac kilometrov cyklotrás zo slovenských miest má Bratislava, potenciál rozvoja v tomto smere má napríklad aj Trnava.
Uviedol to odbor komunikácie Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR.
„Odhadovaný podiel cyklistickej dopravy na celkovej deľbe prepravnej práce je na Slovensku približne 5 %, v Českej republike 6 % a v Rakúsku 10 %,“ vyčíslilo ministerstvo.
Rezort dopravy skonštatoval, že je preto dôležité pokračovať v systematickej podpore cyklistickej dopravy a cykloturistiky. A to napríklad budovaním cyklotrás vrátane príslušnej cyklistickej infraštruktúry ako sú cyklostojany, ale aj podporou propagačných a osvetových kampaní ako Do práce na bicykli, Do školy na bicykli či Na bicykli do obchodu.
[ad][/ad]Pokračovanie článku je na ďalšej strane.
[break][/break]Najviac v Bratislave
V súčasnosti sa podľa rezortu dopravy na Slovensku nachádza približne 550 kilometrov „cyklodopravných“ cyklotrás, ktoré sú využívané v rámci pravidelnej dennej dochádzky obyvateľov do zamestnania či školy, a 14 500 kilometrov cykloturistických trás s rekreačnou funkciou.
MDV priblížilo, že najviac kilometrov cyklotrás má zo slovenských miest na svojom území Bratislava, približne 100 kilometrov. Ostatné krajské mestá zaostávajú.
[ad2][/ad2]Rezort však vyzdvihol napríklad Trnavu. Tá podľa ministerstva v poslednom období kladie dôraz na podporu rozvoja cyklistickej dopravy. MDV pritom poukázalo na vybudovanie „cykloveže“ s parkovacími miestami pre bicykle pri železničnej stanici, či využívanie služobných bicyklov zamestnancami mestského úradu. Ako mestá s vysokým potenciálom rozvoja cyklistickej dopravy označil rezort napríklad aj Banskú Bystricu, Piešťany, Galantu či Martin.
„Pre podporu cyklistickej dopravy ako ekologického, udržateľného módu dopravy je dôležité robiť aj nízkonákladové opatrenia v rámci upokojovania dopravy, napríklad obmedzenia rýchlosti, spomaľovacie prahy či redukcia priestoru v centrách miest pre motorovú dopravu,“ podotklo MDV.
(TASR)
Odporúčané články
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.
Zásah elektrinou a štvormetrový pád. Podľa zverejnených informácií pracoval muž na streche vagóna v Kysaku. Zasahovala záchranka aj vrtuľník.
Na Slovensku pribudnú tri psychosociálne centrá, určené budú pre ľudí s úzkosťou, depresiou, traumou či vyhorením. Informovala o tom organizácia Tenenet o.z, ktorá tieto centrá otvorí. Napriek tomu, že na slovensku existujú psychosociálne služby, odborníci upozorňujú, že kapacity a regionálne pokrytie sú stále nedostatočné.