Štátne IC-ečka skončili, pribudli však rýchliky
Ukončená prevádzka štátnych expresov InterCity (IC) Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) minulú nedeľu neznamená, že Košičanom ubudli vlakové spojenia na západ. Naopak, od piatka 22. januára pribudli na trase Košice – Bratislava nové spoje aj zvýšená kapacita.
Zdá sa, že z konkurenčného boja medzi prepravcami opäť získal cestujúci. K trom párom expresných žltých vlakov súkromnej spoločnosti RegioJet, ktoré jazdia denne na hlavnej linke Bratislava – Žilina – Košice a späť, im štátny dopravca pridal nové dotované rýchliky.
Z pohľadu Košičana, cestujúceho počas najviac vyťažených dní v piatok a v nedeľu, je dobrou správou zaradenie posilových vlakov a zvýšenie ich kapacity.
Priamo už len Poľana
Novinkou tiež je, že priame rýchliky z Košíc južnou trasou do Bratislavy už nejazdia. Jedinou výnimkou je nočný spoj Poľana. „Pri ostatných spojoch musia cestujúci vo Zvolene prestúpiť, majú však zabezpečené prestupné vlaky. Cesta pritom trvá rovnako dlho ako v minulosti,“ informovala hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová. Dôvodom je, že celú cestu juhom využíva minimum cestujúcich. Väčšina uprednostňuje severnú trasu cez Žilinu, ktorá je o hodinu rýchlejšia.
Nočný rýchlik Poľana (Bratislava – Zvolen – Košice – Prešov a opačne) využívajú najmä cestujúci, ktorí spájajú cestovanie so spánkom v lôžkových a ležadlových vozňoch. Pri tomto, jedinom priamom rýchliku juhom, nastala pozitívna zmena: v Bratislave sa dá do neho nastúpiť skôr, už o 22. hodine a vystúpiť neskôr, o 6,20 hod.
Čo ponúka ZSSK cestujúcim z Košíc Severom Slovenska cez Žilinu - v pracovné dni zo západu Slovenska do Košíc a opačne 15 spojov (7 spojov z BA a 8 z KE), tak ako doteraz. - v piatok posilnenú ponuku z Bratislavy do Košíc a dva posilové rýchliky. Jeden sa v Kysaku rozdelí a polovica vozňov ide cez Prešov až do Humenného. Nová je predĺžená trasa vlaku, ktorý končil v Žiline. Po novom pokračuje až do Košíc. - v nedeľu z Košíc do Bratislavy je v ponuke 7 vlakov a jeden posilový vlak. Druhý posilový vlak ide z Humenného cez Prešov, Žilinu do Bratislavy. Juhom Slovenska cez Zvolen - priame spojenie do Bratislavy iba nočným vlakom Poľana (Bratislava - Zvolen - Košice - Prešov a opačne). - s prestupom vo Zvolene - denne 8 rýchlikov, do Košíc existuje spojenie každé štyri hodiny
Foto: ŽSR
Odporúčané články
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Redakcia KOŠICE: DNES získala exkluzívny rozhovor s mužom, ktorý dlhé roky pracuje na železniciach. Vďaka jeho osobným skúsenostiam a otvorenosti teraz našim čitateľom prinášame komplexný pohľad na problémy, ktoré rušňovodiči musia riešiť denne v stave kumulovanej únavy, pod stresom a často bez pochopenia či pomoci.
Toto sú najdôležitejšie informácie, ktoré vám prinášame za uplynulý týždeň v Košiciach. Od dvoch nehôd mestskej hromadnej dopravy po protest proti progresivizmu. Náš súhrn vám ponúka prehľad kľúčových momentov, ktoré sa udiali za uplynulých sedem dní v metropole východu.