Suchých stromov v meste ubudne. Nie všetky však budú odstránené
V Košiciach momentálne prebieha odstraňovanie suchých stromov. Správa mestskej zelene (SMsZ) v Košiciach na svojej sociálnej sieti objasňuje, prečo nedochádza k odstraňovaniu všetkých stromov, ktoré sú na pohľad suché.
Ako uvádza na svojej sociálnej sieti SMsZ, na suché stromy sa nezabudlo, avšak mnohé z nich majú na sebe ešte svojich obyvateľov, ktorých nechcú vyháňať. Iba v prípade, ak to je nevyhnutné. ,,Je pravda, že pri suchom strome môže byť vyššie riziko jeho pádu, ale nemusí tomu byť vždy tak. Sú prípady, keď je suchý strom stabilný a bezpečný. Dokonca vďaka tomu, že nemá kvôli strate listov takú veľkú plochu vystavenú vetru, ak má pevné drevo, často lepšie ustojí búrky, ako zdravý strom,” objasňuje SMsZ.
O danej situácii hovorí aj nová vyhláške 170/2021 Z.z., ktorou sa vykonáva zákon č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny. Tá už neobsahuje výnimku, ktorá vyžaduje ohlásenie výrubu suchých stromov. Preto od roku 2021 musí aj pri suchom strome prebehnúť štandardné výrubové konanie.
Galéria
Prítomnosť chránených živočíchov
Ak suchý strom obývajú netopiere alebo hniezdiace vtáctvo a strom je bezpečný, ponechá sa na mieste bez zásahu a sleduje sa jeho stav aj prítomnosť chránených živočíchov. Väčšinou sa strom monitoruje až ho opustí hniezdiace vtáctvo, čo sa stáva koncom hniezdnej sezóny.
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ: Časť letov slovenské nebo obchádza. Príčinou sú vysoké ceny za prelet cez naše územie



,,Vyschnuté stromy neberieme na ľahkú váhu. Čas tu hrá proti nám a vieme, že stav mŕtveho dreva sa bude časom zhoršovať, hoci aktuálne môže byť drevina bezpečná. Preto sa rozbehne u nás administratívny proces na výrub,” doplnila SMsZ.
(NM)
Odporúčané články
V Košiciach začalo fungovať jedinečné Centrum integrovaných zdravotno-sociálnych služieb, ktoré ponúka koordinovanú podporu na jednom mieste.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Medzi Bratislavou a Košicami spustili nové letecké spojenie. Prvý let smeroval z hlavného mesta do metropoly východu, následne lietadlo s cestujúcimi z Košíc smerovalo do Bratislavy. Odštartovala tak vnútroštátna linka, ktorá prepojí dve najväčšie mestá na Slovensku. Linka bude lietať deväťkrát týždenne, cestujúcich odvezie moderný Airbus A321. Jeho kapacita je 239 sedadiel. Obsadenosť prvého letu z Košíc dosiahla 97 percent, letieť sa ním chystalo 233 cestujúcich.


