Tunerov najviac trápia slovenské cesty
Noc zo soboty na nedeľu sa v Košiciach niesla v duchu rýchlych áut. Na parkovisku pred obchodným centrom Optima sa zišli tisícky nadšencov tuningu z celého Slovenska i zahraničia.
Motoristické podujatie Illegal Night aj tentokrát prilákalo tie najlepšie a najvýkonnejšie autá zo slovenských ciest.Jedným z prítomných tunerov bol Viktor ,Okush’ Mihalik z Rožňavy.
Autám sa venuje od detstva. Na košické podujatie chodí pravidelne posledné štyri roky. Svoje umenie tuningu prišiel predstaviť na vylepšených vozidlách značky Nissan a Honda.

Zbožňuje japonskú technológiu
„Predtým sme s vozidlami na podujatí aj jazdili na ukážku. Tým, že tých áut je stále viac a zodpovedných ľudí je stále menej, vo všetkých sedieť nemôžem a všetky príliš ľúbim, nedá sa to. Preto si to užívam už len mimo volantu,“ povedal Mihalik.
Rožňavský milovník japonských áut vraví, že všetky majú prerobený motor a ani jedno z nich nemá menej ako 400 koní. „Od jazdných vlastností, výkonu či pôžitku z jazdy predstavujú maximum. Ak je niekto, kto sa venuje Nissanom, Hondám, alebo čomukoľvek japonskému, tak sa v týchto autách úplne nájde,“ uviedol Mihalik.
[ad][/ad]Nákladný koníček sa pre Viktora našťastie stretáva s pochopením jeho polovičky. „Mám priateľku aj dve deti. Je so mnou 16 rokov. Vie, do čoho išla. S láskou a plne ma v tom podporuje,“ dodáva s úsmevom Mihalik.

Na stovku za päť sekúnd
Najväčšou srdcovkou je pre rožňavského tunera jeho Honda Civic z roku 1995. Podľa Mihalika na aute už neostalo takmer nič pôvodné. Okoloidúcich zaujalo predovšetkým interiérom.
„Zadné sedačky sú odrezané, špeciálne upravené a naklonené. Celý interiér je už úplne iný než pôvodný. Je tam volant, palubovka aj sedačky z iného auta. Strecha je z veľkej časti sklenená,“ ukazuje Mihalik. Veľké prekvapenie čaká aj pod kapotou v podobe takmer 500 koní.
„Auto síce úpravami nabralo na váhe, ale z 0 na 100 km/h zrýchli za približne päť sekúnd.“
Certifikované je legálne
Mihalik hovorí, že s vylepšeným autom je dovolené jazdiť aj na bežných cestách, je to ale utrpenie. „Kolesá a podvozky sú robené na dokonalé cesty, sú vyrábané a vyvíjané firmami v Japonsku. Nie je to nebezpečné, ale nákladné pre moju peňaženku, keďže všetky tie výtlky spôsobujú škodu. To je jediná nevýhoda, napriek tomu je jazda na nich pôžitkom,“ hodnotí Mihalik.
V prípade, ak si chce človek ,vytunované’ auto prihlásiť do evidencie, môže ísť podľa Mihalika cestou certifikovaných výrobcov súčiastok a autodoplnkov. „Všetko tak bude plne funkčné, legálne a zapísané v technickom preukaze,“ dodáva Mihalik.
Odporúčané články
Vláda v stredu schválila návrh zákona, ktorého hlavným cieľom je zosúladiť slovenskú legislatívu s európskou smernicou o transparentnosti odmeňovania a posilniť tak zásadu rovnakého odmeňovania žien a mužov za rovnakú prácu alebo prácu rovnakej hodnoty. Nový zákon má transponovať do právneho poriadku Európsku smernicu (EÚ) 2023/970 z 10. mája 2023, ktorej transpozičná lehota uplynie do 7. júna 2026.
Ide o dôsledok nedávneho nepriaznivého počasia. Ako Mestské lesy informovali, ide o lokalitu pri dobývacom priestore „KERKO“, mapku výskytu možno nájsť na sociálnej sieti.
Verejné korčuľovanie v Košiciach začína svoju zimnú sezónu a na výber je v meste hneď niekoľko možností. Prinášame prehľad, kde si môžete obuť korčule – či už hľadáte romantické klzisko pod holým nebom (Alejová, Mestský park), alebo preferujete krytú arénu. V článku prinášame rozpis platný na túto zimnú sezónu.