Vo Vyšnom Nemeckom stoja v kolóne stovky kamiónov
Pred hraničným priechodom vo Vyšnom Nemeckom stojí na slovenskej strane hranice aktuálne približne 250 kamiónov. Ako uviedla hovorkyňa Finančnej správy (FS) SR Martina Rybanská, colníci očakávajú zlepšenie stavu až začiatkom budúceho roka.
Podľa informácií zverejnených na internetovej stránke FS SR je čakacia doba na vstupe na územie Slovenska aktuálne 14 hodín, na výstupe 16.
„Príčinou dlhšej čakacej doby je mimoriadny nárast počtu kamiónov, ktoré si po vyčerpaní limitu prepravných povolení na kalendárny štvrťrok, najmä v Poľsku, ale aj v Maďarsku, volia výstup z Európskej únie práve cez Slovensko, v dôsledku úspor prepravných nákladov,“ ozrejmila Rybanská dôvod tejto situácie. Jej zlepšenie očakávajú colníci až začiatkom budúceho roka, keď budú k dispozícií aj poľské a maďarské prepravné povolenia vydané pre rok 2021.
[ad][/ad]Ľavý pruh je prejadzný
Podľa Rybanskej ďalších slov stoja čakajúce kamióny na slovenskej strane hranice pred hraničným priechodom Vyšné Nemecké na krajnici vozovky a v pravom jazdnom pruhu príjazdovej cesty k hraničnému priechodu v extraviláne obce, „pričom ľavý jazdný pruh je prejazdný bez akýchkoľvek obmedzení“.
Aby sa dopravcovia vyhli dlhému státiu FS odporúča dopravcom, ktorí ešte majú platné poľské a maďarské prepravné povolenia, prípadne iné platné povolenia, ako napríklad multilaterálne prepravné povolenie CEMT, využiť hraničný priechod na území Poľska a Maďarska.
(TASR)
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Akademická únia v Oxforde (AUO) a Európske obchodné zhromaždenie v Oxforde (Spojené kráľovstvo) je inštitúcia s viac ako 25-ročnými skúsenosťami s oceňovaním vynikajúcich podnikov a lídrov zo 74 krajín.
Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v Košiciach pokračujú v niekoľkých častiach projektu súčasne. Mesto informovalo, že aktuálne prebieha budovanie nových koľajových zvrškov v obratisku, rekonštrukcia mosta ponad železničnú trať aj úprava mosta ponad Myslavský potok.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.